arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

بازپس‌گیری ۷۰ روستا در عراق و هلاکت داعشی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارش ها از کشته شدن بیش از 130 تروریست داعشی از جمله 4 تن از فرماندهان ارشد این گروه درعراق و سوریه حکایت دارد؛ 70 روستا را نیز مبارزان کرد در شمال سوریه ازدست تروریست ها پس گرفته اند و اخبار واصله حاکی ازموضع گرفتن داعشی ها در اطراف موصل برای حفظ سیطره خود بر آن شهر است.

پایگاه خبری الیوم السابع مصر روز پنجشنبه به نقل از منابع امنیتی عراقی از کشته شدن ابومسلم الشیشانی، ابومسلم الترکمانی، ابومجاهد الروسی و ابوعبیده العزاوی از فرماندهان و سران ارشد گروه تروریستی داعش در عراق خبر داده است.

خبرگزاری آلمان نیز روز چهارشنبه از آزادسازی 10 روستا در منطقه حدفاصل سنجار و مرزهای سوریه به دست پیشمرگ های کرد طی دو روز گذشته خبر داده بود.

همچنین مسیر ارتباطی تروریست های داعش از سوریه به سنجار ایزدی نشین قطع شده است. اما خبری که بامداد امروز پنجشنبه بر خروجی اسکای نیوز عربی قرار گرفت حاکی از آزاد سازی 70 روستا در استان الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه از سیطره گروه تروریستی داعش به دست مبارزان کرد ضد داعش است.

منابع کرد به این شبکه خبری گفته اند که بیش از 130 عضو داعش در این عملیات کوبنده و کم سابقه به هلاکت رسیده اند.

این عملیات ها در حالی شدت گرفته است که یک روز پیشتر، داعشی ها 150 آشوری مسیحی را در شمال شرق سوریه ربودند و همزمان 4 نفر از اعضای پارلمان فرانسه با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار کردند. همچنین برای اولین بار ناو فرانسوی شارل دوگل ماموریت خود را با به پرواز درآوردن جنگنده های رافال و کوبیدن مواضع تروریست های داعش آغاز کرد.

همزمان، در اظهاری کم سابقه، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه تصریح کرد که ایران و آمریکا در واقع درباره مقابله با گروه تروریستی داعش مصلحت مشترکی دارند حتی اگر با یکدیگر از حیث نظامی علیه این سازمان هماهنگ نباشند.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو آمریکایی الحره، جان کری تصریح کرد: بین ما و ایرانی ها اگر همکاری نباشد دستکم مصلحتی مشترک در این باره (مبارزه با داعش) هست.

از عراق نیز خبر می رسد که گروه تروریستی داعش در مرکز خلافت ادعایی خود در موصل به وضعیت تدافعی درآمده است.

با انتشار اخباری درباره آمادگی ها برای بازپس گیری موصل نیروهای داعش در اطراف این شهر به وضعیت دفاعی در آمده اند و عملیات حفر خندق با عمق و عرض یک ونیم متر در اطراف این شهر تسریع شده است.
نظرات بینندگان