arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

بازيگر فيلم «رستاخيز»: شخصيت حضرت عباس (ع) نزد من امانت بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهادر زماني با اشاره به ايفاي نقش حضرت ابالفضل العباس (ع) در فيلم سينمايي «رستاخيز» گفت: شخصيت حضرت عباس (ع) نزد من امانتي بود که احمدرضا درويش به عنوان کارگردان با حساسيت روند آن را دنبال مي‌کرد.

بهادر زماني بازيگر نقش حضرت عباس (ع) در فيلم سينمايي «رستاخيز» گفت: اکران اين فيلم سينمايي «رستاخيز» که در حاشيه جشنواره «رويش» برگزار شد براي عوامل فيلم احساس خوبي را به همراه داشت و البته غيرمنتظره هم بود. اميدوارم از طريق جشنواه رويش شرايطي براي اکران اين فيلم ديني فراهم شود.

* کارگردان رستاخيز ادعايي ندارد

وي با اشاره به اين که در اين پروژه تمام عوامل تلاش خود را کردند تا آنچه را که در تاريخ وجود دارد به تصوير بکشند، گفت: قطعاً زماني که بخواهيم يک فرايند ذهني را به تصوير بکشيم، حتماً دچار کمبود‌هايي خواهيم بود. قطعا ما نتوانسته‌ايم کليت ماجراي عاشورا را در اين فيلم به تصوير بکشيم. اين ادعاي من نيست بلکه خود فيلم ساز نيز چنين حرفي زده است اما ‌‌نهايت تلاش شده که اتفاقات بدون قضاوت به تصوير کشيده شود.

* لحظه‌اي از مطالعه و مشاوره‌هاي ديني دريغ نکردم

زماني ادامه داد: از ورود من به فيلم سينمايي «رستاخيز» تقريباً شش سال مي‌گذرد و در تمام مدتي که مشغول بازي در اين فيلم بودم، لحظه‌اي از مطالعه و مشاوره دريغ نکردم و تماماً تلاش مي‌کردم تا نقشي را که بر عهده گرفته‌ام به درستي ايفا کنم. اما بايد توجه داشت کاراکتري که بر عهده من بود هيچ مشابه بيروني نداشت تا من با نگاه کردن از آن بتوانم الگو بگيرم. در نزديک‌ترين حالت مجموعه‌هاي تلويزيوني بودند که به شخصيت‌هاي اسطوره‌اي پرداخته بودند اما باز هم تفاوت‌هاي زيادي با اين نقش داشتند. نقش حضرت عباس (ع) چند بعد مختلف دارد و به هيچ وجه بدون مطالعه و مشاوره‌هاي ديني نمي‌شد آن را به تصوير کشيد. شخصيت حضرت عباس (ع) نزد من امانتي بود که احمدرضا درويش به عنوان کارگردان با حساسيت روند آن را دنبال مي‌کرد.

* نقش حضرت عباس(ع) پنجاه سال مرا به جلو برد

بازيگر فيلم سينمايي «رستاخيز» گفت: به جرأت مي‌گويم که اگر نقش حضرت عباس(ع) را بازي نمي‌کردم، پنجاه سال از اين لحظه‌اي که در کنار شما هستم عقب‌تر مي‌ماندم. البته امروز نمي‌خواهم خيلي وارد اين مباحث شوم که بازي کردن در اين نقش چه چيز‌هايي را به من اضافه کرد اما واقعاً براي بازي کردن اين نقش احساس فوق العاده‌اي دارم.

نهمين جشنواره فيلم کوتاه ديني رويش تا روز هفتم اسفندماه در پرديس سينمايي آزادي ادامه دارد. اختتاميه اين جشنواره روز هشتم اسفند در تالار انديشه حوزه هنري برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان