arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

مافیای ایتالیا صدای پاپ را درآورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با افزایش جنایت و جرایم و تشدید فعالیت های گروه های مافیایی، پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها از اعضای گروههای مافیایی ایتالیا خواست تا توبه کنند و دست از جنایات بردارند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از رادیو واتیکان، پاپ بار دیگربه موضوع مافیا بازگشت و خطاب به اعضا آن گفت: وانمود کردن به دینداری و تعصب مذهبی از سوی آنهایی که با کینه توزی و گستاخی، روش زندگی غیر قانونی پیشه کرده اند، برای دین داشتن کافی نیست.

وی افزود: نمی توان خود را مسیحی دانست و نقض کرامت دیگران کرد. انهایی که خود را مسیحی تلقی می کنند نمی توانندعلیه دیگران و علیه محیط زیست برنامه ریزی کرده و اقدامات خشونت امیز انجام دهند. وانمود کردن به دینداری اگر با توبه همراه نباشد برای دین داشتن کافی نیست.

رهبر مذهبی کاتولیک ها گفت: از آنهایی که راه شر را پیشه کرده و عضو سازمان های جنایی شده اند، بار دیگر دعوت می کنم تا توبه کنند. قلب هایتان را باز کنید و به خدا بازگردید. خداوند منتظر شما است.

رهبر مذهبی کاتولیک ها در فروردین ماه گذشته نیز به مردان و زنان مافیایی هشدار داد و گفت: تا وقت هست توبه کنید و دست از جنایت بردارید تا به جهنمی نروید که در انتظار شما است. قدرت و پولی که در دست دارید به خون آغشته و ناشی از کسب و کار کثیف و از جرایم و جنایات مافیایی است . شما نمی توانید این پول و قدرت را به آن دنیا ببرید. پس بیایید توبه کنید، هنوز وقت دارید تا به جهنمی که در انتظار شما است، نروید.

گفتنی است که شمار قربانیان مافیا در ایتالیا به بیش از پنج هزار نفر می رسد که در میان آنها حتی کودکان نیز وجود دارند.

در ایتالیا چهار گروه مافیایی به نام های 'کوزا نوستراˈ در سیسیل، ˈکاموراˈ در ناپل، ˈاندرانگتاˈ در منطقه کالابریا و ˈساکرا کورونا یونیتاˈ در استان پولیا به فعالیت های مافیایی می پردازند. تجار و کسبه ایتالیایی، از مغازه ها تا رستوران ها، بازارهای روز و از دست فروشان تا هتل ها، همواره قربانی باجگیری های مافیا در این کشور هستند و بحران اقتصادی نیز فرصتهای تازه ای را فراروی مافیا برای پولسازی فراهم کرده است.

فعالیت های تجاری در ایتالیا روزانه شاهد یک هزار و 300 مورد جرم گروههای جنایی مافیا است. در ایتالیا حدود یک میلیون تاجر و کسبه، قربانی جرایم و باجگیری های مافیایی هستند.

گفتنی است که گروه های جنایی مافیا 60 میلیارد یورو در سال از طریق قاچاق مواد مخدر، 870 میلیون یورو از قاچاق انسان، پنج میلیارد و 800 میلیون یورو از قاچاق اسلحه و یک میلیارد و 200 میلیون یورو از قاچاق اجناس کسب می کند و از طریق سرقت، دزدی و کلاهبرداری نیز یک میلیارد یورو درآمد دارند.
نظرات بینندگان