arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

وزیر خارجه ایتالیا شنبه با ظریف دیدار می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا روز شنبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در تهران دیدار می‌کند.

بنا بر گزارش رسانه‌های ایتالیایی وزیر خارجه ایتالیا در راس هیاتی عصر روز جمعه رم را به مقصد تهران ترک می‌کند و بامداد روز شنبه وارد تهران‌ می‌شود.

این اولین سفر جنتیلونی به ایران است که در چارچوب تقویت روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و بررسی ظرفیت‌های جدید همکاری اقتصادی بین دو کشور انجام می‌شود.

وزیر خارجه ایتالیا قرار است صبح روز شنبه با محمد جواد ظریف دیدار کند. هم‌چنین وی با حسن روحانی رییس‌جمهور نیز دیدار می‌کند.

سفر این مقام عالی اروپایی به ایران در حالی برگزار می‌شود که قرار است دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در دو سطح معاونان وزیران خارجه و مذاکرات دوجانبه در سطح معاونان و وزیران خارجه در مونترو سوییس و هم‌زمان با بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو برگزار شود.

این دور از مذاکرات نیز با حضور وزیر انرژی آمریکا و رییس‌ سازمان انرژی اتمی ایران برگزار می‌شود.

در دور قبلی مذاکرات در ژنو برای اولین بار مذاکرات هسته‌ای با حضور چهار مقام عالی ایران و آمریکا برگزار شد.

علی اکبر صالحی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به همراه معاون خود بهروز کمالوندی هفته گذشته در مذاکرات شرکت کرد و جزییات فنی توافق احتمالی جامع میان ایران و آمریکا در چارچوب رسیدن به پیش‌نویس توافق جامع تا پایان ماه مارس (10 فروردین 1394) مذاکره شد.

پیش از این اما بونینو، وزیر خارجه پیشین ایتالیا در دولت یازدهم به تهران سفر کرده بود. پس از بونینو، فدریکا موگرینی به عنوان وزیر خارجه این کشور منصوب شد که به خاطر انتخابش به عنوان رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این سمت کنار گذاشته شده و به جای او پائولو جنتیلونی منصوب شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان