arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

امام جمعه اصفهان: دانشگاه‌ها سه روز زنانه و سه روز مردانه شود / این یک معضل جدی است که زنی خود را به خاطر پنج هزارتومان می فروشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان معتقد است: اختلاط دختر و پسر در دانشگاه اشتباه است، زیرا ما در اوایل انقلاب دانشگاه‌ها و امکانات زیادی نداشتیم و مجبور بودیم که کلاس‌ها را مختلط برگزار کنیم، اما درحال حاضر دانشگاه‌های زیادی در شهرها وجود دارد و می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز(چهارشنبه) در مجمع کمیسیون‌های فرهنگی - اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با بیان این‌که تشکیل کمیسیون برای فرهنگ در کشور مفید است، اظهار کرد: بدحجابی به یک معضل بزرگتر تبدیل شده است که باید این معضل را برطرف کرد و این ناهنجاری باید با فرهنگ از بین برود.

وی با اشاره به بیانات مقام ‌معظم رهبری در خصوص مهندسی فرهنگی گفت: صحبت رهبر معظم انقلاب این بود که ما باید فرهنگ را از فوندانسیون و ریشه بازسازی کنیم و دوباره آرمان‌های انقلاب را بسازیم.

امام جمعه اصفهان با طرح این پرسش که برای رسیدن دین و فرهنگ به یکدیگر باید چه کار کرد؟ اضافه کرد: درحال حاضر اختلال دختر و پسر در دانشگاه اشتباه است، زیرا ما در اوایل انقلاب دانشگاه‌ها و امکانات زیادی نداشتیم و مجبور بودیم که دخترها و پسرها را مخلوط کنیم، اما درحال حاضر دانشگاه‌های زیادی در شهرها وجود دارد و می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به این‌که طبق آمارها در اصفهان از هر پنج ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود، گفت: طلاق عرش خدا را به لرزه درمی‌آورد و باید آمار طلاق به گونه‌ای باشد که از هر دو هزار ازدواج یک طلاق داشته باشیم.

وی دخالت نداشتن خانواده‌ها را در ازدواج یکی از علت‌های اصلی طلاق دانست و گفت: ازدواج‌های خیابانی، دانشگاهی و اینترنتی بدون دخالت خانواده‌هاست و بعد از مدتی زندگی، این جوانان راه حل آخر را اول انتخاب می‌کنند.

امام جمعه اصفهان به معضل بزرگ مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ما درگذشته با توزیع‌کنندگان برخورد داشته‌ایم و هیچ کس به اندازه ایران قاچاقچی نکشته است، اما این راه اشتباه است، ما باید از طریق فرهنگ با موادمخدر مقابله کنیم؟

طباطبایی‌نژاد افزود: باید ریشه‌هایی که باعث تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی می‌شوند را بخشکانیم، من با دولت در رابطه با معضل بزرگ مواد مخدر صحبت کرده‌ام و به رییس جمهور پیشنهاد دادم که در مراکز دولتی اگر شخصی از کارکنان به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده است او را تعلیق کنند و اگر بعد از 2 الی 3 ماه بازهم ترک نکرد او را اخراج کنند.

وی با اشاره به این‌که بیکاری یکی از عوامل مهم اعتیاد است، اضافه کرد: اگر ما در حوزه موادمخدر به مصرف کنندگان سخت بگیریم خودشان مواد را ترک می‌کنند، اگر دولت زمینی در اختیار ما بگذارد من خیران را جمع می‌کنم تا در این مکان کارخانه‌ای احداث کنند و معتادان را برای کار کردن و ترک اعتیاد بکار گیرد و حقوق اداره کار را به خانواده‌هایشان بپردازند و زمانی که بهبود پیدا کردند به جامعه بازگردند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که یک زن معتاد می‌تواند حداکثر 14 نفر را معتاد کند و یک مرد که دچار اعتیاد شده است تنها می‌تواند حداکثر 6 نفر را به اعتیاد بکشاند، خاطرنشان کرد: ما باید از لحاظ فرهنگی به خوبی کار کنیم و اگر بخواهیم برای از زیر در رفتن مسئولیت‌مان دیگران را مسئول اعتیاد جوانان بدانیم تا 10 سال آینده که هیچ تا 100 سال آینده نیز به هدف‌مان نخواهیم رسید و وضعیت روز به روز بدتر می‌شود.

وی ادعا کرد: متاسفانه یک زن معتاد برای تامین مخارج اعتیادش خود را به پنج هزار تومان می‌فروشد و این یک معضل بسیار جدی برای فرهنگ و اسلام است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: کسی سربازی نرفته باشد به او گواهینامه، همسر، شغل نمی‌دهند و نمی‌تواند خارج از کشور برود، به همین علت دیگر ما با معضل سربازی نرفتن رو به رو نیستیم؛ باید همین کار را در مورد اعتیاد هم انجام دهیم و باید طرحی داشته باشیم که به معتادان سختگیری شود.


نظرات بینندگان