arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

سارا پیلین: اوباما مقصر ظهور داعش است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نامزد سابق جمهوری‌خواهان آمریکا برای تصدی پست معاونت ریاست جمهوری در سخنرانی احساسی خود مقابل فعالان، دولت اوباما را به خاطر ظهور گروه تروریستی داعش در خاورمیانه سرزنش کرد.

به گزارش راشا تودی، سارا پیلین، فرماندار سابق ایالت آلاسکا به "کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کارانه" که نشست سالانه فعالان جمهوری‌خواه است، دعوت شده بود تا درباره کهنه ‌سربازان آمریکایی و چالش‌های آنان سخنرانی کند اما وی این فرصت را مغتنم شمرد و از سیاست‌های دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرد.

پیلین گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا در سرکوب شبه‌نظامیان داعش، توقف رشد و قدرت‌گیری آنها ناکام مانده است و علت آن این است که وی نتوانست تعداد مناسبی از نیروهای آمریکایی را در آنجا نگه دارد.

وی افزود: ظهور داعش نتیجه مستقیم امتناع دولت اوباما برای توجه به هشدارها است. خاورمیانه همانند انبار باروت است و در حال تجزیه از شکاف‌هاست... داعش توسعه می‌یابد و هر چه بیشتر به اراضی تحت کنترل خود می‌افزاید و این در حالی است که ما برای حفظ آن خون سربازانمان را فدا کردیم.

نامزد سابق جمهوری‌خواهان آمریکا برای معاونت ریاست جمهوری تاکید کرد: آیا ما واقعا در عراق و افغانستان پیش از آنکه پرچم سفید صلح را تکان دهیم، پیروز شدیم؟ جواب آن هنوز مشخص نیست. اما زمانی که تروریست‌های اهریمنی داعش رژه می‌روند و از سوریه تا عراق و لیبی و یمن تا خیابان‌های پاریس شعار سر می‌دهند، دیگر به نظر نمی‌رسد که پیروزی از آن ما شده باشد.

سارا پیلین همچنین سخنان اوباما را در رابطه با اینکه نباید اسلام را با تروریسم یکسان دانست، به باد انتقاد گرفت. وی گفت: اینکه برای مسیحیان نطق کنید که به خودتان در مقابل افراطگرایان مغرور نشوید، افراطی‌ها را از کشتن مسیحیان باز نمی‌دارد. دست از سرزنش قربانی بردارید و بیدار شوید آقای رئیس‌جمهور. زمانی که مسیحیان سرشان را به نشانه احترام به شما خم می‌کنند، افراطگرایان سر آنها را می‌برند.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه پس از آن درباره سخنان اخیر ماری هارف‌، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که گفته بود واشنگتن نمی‌تواند تنها با کشتن افراطی‌ها، آنها را شکست دهد، اظهارنظر کرد. وی گفت: آنها می‌گویند که نمی‌توان با کشتن در جنگ پیروز شد. واقعا اینگونه است؟ اینها را به نازی‌ها بگویید. اما صبر کنید چون نمی‌توانید به آنها این حرف را بزنید چون آنها مرده‌اند. ما آنها را کشته‌ایم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان