arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

سوريه: آماده همکاري با جامعه بين المللي براي مبارزه با تروريسم هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت سوریه روز سه شنبه اعلام کرد آماده همکاری با جامعه بین المللی برای مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی مانند داعش است.

به گزارش انتخاب ؛ خبرگزاری رسمی سوریه « سانا » اعلام کرد وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه برای دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت ، جنایاتی را که عناصر داعش به تازگی در حق شهروندان سوری در حومه شهر الحسکه مرتکب شدند به اطلاع آنان رساند.

دولت سوریه در این دو نامه افزود کاملا آماده همکاری با جامعه بین المللی و طرف های صادق و مخلص در زمینه مبارزه با تروریسم و ریشه کنی آن است. تروریسم ارزش های انسانی و تمدن بشری را در معرض تهدید و نابودی قرار داده است.

در این نامه ها آمده است عناصر وابسته به داعش در ادامه اقدامات تروریستی خود به ساکنان ده ها روستا از جمله تل هرمز ، تل شامیرام ، تل رمان ، تل نصری ، الاغیبش ، توما یلدا ، الحاووز ، تل کوران و شهر تل تمر در حومه استان الحسکه به طور وحشیانه حمله کردند و شمار زیادی از شهروندان غیرنظامی را کشتند وحدود 200 نفر از آنان را از جمله تعدادی زن و کودک ربودند. بیش از 690 خانواده را به ترک خانه و کاشانه شان مجبور کردند ، به اماکن مذهبی و عبادتگاه ها یورش بردند و کلیسای تاریخی « تل هرمز » را که یکی از قدیمی ترین کلیساها در سوریه و جهان بود آتش زدند.
نظرات بینندگان