arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

تلفن همراه موجب آلرژي پوستي مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در مطالعه جديد، دانشمندان آمريکايي نسبت به ارتباط با گوشي‌هاي همراه هشدار دادند و اعلام کردند برخي از گوشي‌هاي همراه موادي مانند نيکل، کروم و کبالت که يک عنصر فرومغناطيسي سخت به رنگ سفيد و نقره‌اي دارند و مي‌تواند واکنش‌هاي آلرژيکي در پوست ايجاد کند.

دانشمندان آمريکايي و دانمارکي در اين زمينه هشدار شديد داده‌اند و در هفته گذشته بر روي وب سايت کودکان مطالعات جديد خود را در مورد آلرژي، ايمونولوژي و ريه منتشر کردند؛ به گفته آنها تماس طولاني با تلفن موجب ايجاد آلرژي به نام درماتيت تماسي در برخي از افراد مي‌شود.

در مطالعات قبلي پژوهشگران در مورد اين پديده در سال 2000 نشان داد 37 نفر را مبتلا کرده بود.

تيم محققان گفتند اين واکنش‌هاي آلرژيک مرتبط با برخي اجزاي خاص و برخي مارک‌هاي خاص گوشي‌هاي همراه که داراي فلز نيکل، کروم و کبالت هستند، مي‌شود و بر روي افراد حساس اثر مي‌گذارد.

در يکي از مطالعات دانشمندان در مارک‌هاي مختلف حضور نيکل و کبالت را در گوشي‌هاي سامسونگ 75 درصد و در موتورولا 70 درصد بود؛ گوشي‌هاي LG، سوني و HTC نيز يکي از اين فلزات را در دگمه‌ها، صفحه کليد، پشت و يا هدفون دارند.

به گفته محققان کودکان و نوجوانان در حال حاضر در معرض خطر بيشتري از آلرژي هستند چون پوست آنها حساسيت بيشتري نسبت به نيکل دارد و بروز اين بيماري در نوجوانان به دليل استفاده از گوشي‌هاي همراه در حال افزايش است.

«کلار ريچاردسون» از دانشگاه لومالند مدرسه پزشکي مي‌گويد: استفاده از گوشي‌هاي هوشمند نه تنها شامل صحبت با تلفن مي‌شود بلکه در ايميل، پيامک، اينترنت و بازي‌ها احتمال اينکه افراد جوان‌تر دچار درماتيت تماسي شوند وجود دارد؛ درماتيت تماسي يا التهابي در تماس مکرر با آب، مواد شوينده، حلال‌ها و مواد شيميايي و هرگونه اصطکاک پوست ايجاد مي‌شود که در اين عارضه پوست قرمز شده و خارش مي‌گيرد؛ البته درماتيت تماسي آلرژيک به علت وجود مواد الکلي، نيکل و مواد ديگر به وجود مي‌آيد که همراه با خارش و سوزش است.

به گفته دانشمندان اين اطلاعات مي‌تواند به پزشکان در زماني که بيماري با چنين آلرژي به آنها رجوع مي‌کند، کمک کند و بايد بدانند اثرات آن قرمزي، تورم، خارش و زخم بر روي انگشتان، گوش، لب و معمولاً صورت است.

به گفته دانشمندان، حتي مقدار کمي از نيکل مي‌تواند به اندازه کافي فرد را مبتلا به واکنش‌هاي آلرژيکي کند مخصوصاً در افرادي که پوست حساس دارند و به خصوص کودکان و نوجوانان بيشتر در معرض اين حساسيت قرار دارند.

دانشمندان مي‌گويند: بهترين راه‌ها براي جلوگيري از واکنش‌هاي آلرژيکي براي افرادي که داراي گوشي همراه هستند عبارت است از:

*اجتناب از قرار گرفتن در معرض تلفن همراه.

*براي استفاده از گوشي همراه يک پوسته به منظور محدود کردن تماس مستقيم با پوست و حتي پوششي مطمئن‌تر استفاده شود.

*براي صحبت کردن تا جايي که امکان دارد از بلندگو استفاده کنند و گوشي را به صورت و گوش خود نچسبانند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان