arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح کرد

خطر از بین رفتن چند هزار شغل در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی راشدی با اشاره به از بین رفتن چندین هزار شغل در کشور در اثر بی‌توجهی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند بر احیای این مشاغل متمرکز شود.
 
حمید راشدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اشتغال 93 که به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در اراک برگزار شد در گفت‌وگو با ایسنا، عمده معضلی که شرکت‌های نوپا با آن درگیر هستند را بحث بازار عرضه محصولات تولید شده عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در دانشگاه جامع علمی و کاربردی علاوه بر تعمیم و گسترش این شرکت‌ها و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان جدید در جهت بازاریابی و بازارسازی برای محصولات نیز قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بازاریابی راهکارهای متعددی دارد و یکی از اقداماتی که می‌توان بر اساس آن هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد دانشجویان دانشگاه و مدرسین مجموعه هستند، گفت: در حال حاضر به بیش از 800 هزار دانشجو و بیش از 40 هزار مدرس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی دسترسی داریم که یکی از راه‌های ساده بازاریابی، اطلاع‌رسانی و درگیر کردن این طیف دانشجویی و دانشگاهی است. لازم است از فرصت‌های ایجاد شده در این مجموعه‌ها در دیگر کلانشهرها استفاده کنیم و نمایشگاه‌هایی این چنینی را در قالب ارائه و عرضه محصولات این شرکت ها در کلانشهرها برگزار کنیم .
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: بحث اصلی دانشگاه جامع این است که این مجموعه، دانشگاهی کارآفرین باشد و با تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در حوزه کارآفرینی موثر واقع شود. اگر صرفا به دنبال ایجاد مدرک بودیم عملا ایجاد دانشگاه علمی کاربردی لزومی نداشت این کار را دیگر دانشگاه‌ها انجام می دهند؛ در واقع تلاش ما بر این است که دانشگاه کارآفرین و فن‌آفرین باشد تا با تربیت نیروی انسانی متخصص نیاز کشور را مرتفع کند.
 
راشدی با اشاره به از بین رفتن چندین هزار شغل در کشور در اثر بی‌توجهی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند بر احیای این مشاغل متمرکز شود. در حال حاضر طرح مطالعاتی مشاغل کشور در قالب یک بانک اطلاعاتی براساس آمایش سرزمین و نیاز هر شهر و استان در حال تدوین و به‌روز شدن است و متناسب با آن دوره‌های لازم برگزار خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم آموزش در این دانشگاه با محوریت پژوهش پیش برود.
نظرات بینندگان