arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

"نه" گفتن قم به تندروها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود جوسازی های کاذب با هدف تیره کردن ارتباط دولت با بدنه حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید که از دهه فجرامسال درمحافل تندروها کلید خورد ولی استقبال کم نظیر مردم و حمایت های قاطع علما و مراجع تقلید، این گروه ها را درجا انداختن پروژه ساختگی خود ناکام گذاشت.

به گزارش ایرنا، گروه های وابسته به تندروها با فضا سازی رسانه ای و ملتهب کردن فضای اجتماعی سعی داشتند به مرم بقبولانند که دولت کاملا در خلاف مسیر نظر مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب گام برمی دارد.

این فضا سازی ها حتی تا یک شب قبل از سفر رییس جمهوری به قم نیز ادامه یافت اما ورود رییس جمهوری به قم با استقبال کم نظیر مردم، علما و شخصیت های علمی مواجه شد و حجم استقبال به گونه ای بود که خودرو حامل رییس جمهوری فاصله 500 متری تا حرم مطهر را حدود یک ساعت پیمود و در زمان آغاز سخنان رییس جمهوری مردم شعارهایی در حمایت از دولت سردادند.

روحانی با حضور در جمع مردم قم، خود را فرزند حوزه علمیه دانست و گفت که امروز دولت پشتوانه خود را در قم می بیند و چشم انداز فردای این نظام، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می داند.

وی با بیان اینکه بزرگترین افتخارات تاریخ علمی، دینی و سیاسی ما از قم و از حوزه علمیه قم است، گفت: امام راحل تربیت یافته این حوزه بود، مقام معظم رهبری تربیت یافته همین حوزه بوده، مراجع بزرگ، اندیشمندان و محققان که همواره سر احترام به سمت همه آنها فرود می آوریم نیز تربیت یافتگان همین حوزه هستند.

دکتر حسن روحانی در این سفر با ادبیاتی دلنشین و متناسب با فضای حاکم بر شهر مقدس قم سخن گفت، بارها خود را فرزند حوزه، شاگرد مراجع و علما نامیده و از عزم جدی دولت برای آبادانی قم خبر داد و خاطرات خود از دوران انقلاب در قم و همچنین حضور در حجره های طلبگی بر جذابیت این سخنان افزود.

رییس جمهوری در این سفر،با دفاع قاطعانه ازعملکرد دولت گفت : چرا فکر می کنیم امر و نهی فقط دو حکم شرعی است آیا دفاع از حقوق ملت، پرداخت مالیات، عدم تهمت و تخریب و احترام به حقوق دیگران معروف نیست؟ آیا زیر پاگذاشتن حقوق مردم و بیت المال، تخریب و نقد غیرمنصفانه و... منکر نیست؟ آیا وظیفه حوزه و روحانیت فقط تکیه بر دو حکم شرعی امر و نهی است؟

رییس جمهورافزود: وردهای مثبت دولت، به تقویت این ارتباط کمک کند.

* حمایت قاطع مراجع تقلید و علما از دولت

در دیدارهای رییس جمهوری با مراجع عظام تقلید، آنها قاطعانه از دولت حمایت و از اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی ، مهار تورم و قیمت ها ،واجرای طرح تحول نظام سلامت خوشنود بودند و برخلاف انتظار و تبلیغات چند ماه گذشته، دیدار رییس جمهوری و مراجع تقلید در فضای بسیار دوستانه برگزار شد.
نظرات بینندگان