arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

افزايش 40 درصدي خودکشي در بزرگسالان آمريکايي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نتايج يک مطالعه آماري نشان مي‌دهد که طي 15 سال اخير نرخ خودکشي ميان افراد بزرگسال در آمريکا 40 درصد افزايش يافته‌ است.

کارشناسان معتقدند افزايش آمار خودکشي در بين بزرگسالاني که در فاصله سني 40 تا 64 سال هستند عمدتا به دليل رکود اقتصادي در سال‌هاي 2007 تا 2009 بوده‌ است. اين رکود موجب تاثير منفي روي ارزش مسکن، درآمدهاي خانواده و ميزان پس انداز دوران بازنشستگي شده و مي‌تواند توجيه مهمي براي افزايش نرخ خودکشي در سال 2007 در اين کشور باشد.

همچنين مشخص شد فاکتورهاي اقتصادي بيروني به طور مثال مشکلات مالي يا شغلي، مشکلات حقوقي در 37.5 درصد از تمامي خودکشي‌هاي انجام گرفته در سال 2010 نقش داشته در حالي که که اين رقم در سال 2005 ميلادي، 32.9 درصد بوده‌ است.

در اين بررسي آمده‌ است در فاصله سال‌هاي 2005 تا 2010 ميلادي، 59.5 درصد بيشتر قربانيان 40 تا 65 ساله براي خودکشي از روش خفه کردن استفاده کردند در حالي که اين روش در افراد 15 تا 39 ساله 18 درصد بوده‌ است.

به گزارش ايسنا به ننقل از نيچر ورلد نيوز، براي پيشگيري از افزايش قربانيان خودکشي کارشناسان علوم اجتماعي و متخصصان روانشناسي توصيه مي‌کنند دپارتمان‌هاي منابع انساني، برنامه‌هاي مشارکت کارمندان، مراکز اشتغال داخلي و محلي و ساير دستگاه‌هاي مرتبط بايد آموزش ببينند تا افراد در معرض خطر را بهتر و سريعتر شناسايي کنند. علاوه بر اين، افزايش دسترسي به خدمات مشاوره و ديگر سرويس‌هاي خدمات‌دهي سلامت روان در اين زمينه ضروري و سودمند است.
نظرات بینندگان