arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

کرار: مسلمان هستم و اعتقاد دارم نبايد به هيچ کس توهين کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هافبک عراقي استقلال گفت: «هرگز تمايل نداشتم مجموعه تصميم‌گيرنده در حوزه فوتبال ايران را با اين شيوه زير سئوال ببرم يا به ايران و ايراني خداي ناکرده بي‌احترامي کنم.»

جاسم کرار پس از يک مصاحبه تند در خصوص اتفاقاتي که بعد از ديدار با سايپا رخ داد، پيرامون حرف‌هايش توضيحاتي داد که در ذيل اين مصاحبه را مي‌خوانيد:

* ظاهرا مصاحبه اخير شما با يکي از سايت‌ها واکنش بسياري از اهالي فوتبال را در پي داشته؟

- اتفاقا به مورد خوبي اشاره کرديد. من هنوز به زبان فارسي مسلط نيستم و اگر ديديد در برنامه 90 چند وقت پيش هم با مترجم رفتم چون نمي‌خواستم در اين باره مشکلي پيش بيايد. اين بار هم وقتي در عراق بودم خبرنگاري با من تماس گرفت و در خصوص تشديد محروميتم از من توضيح خواست. من هم به مترجم دسترسي نداشتم که با کمک يک فرد آشنا به زبان فارسي حرف‌هايم را با رسانه‌هاي ايران در ميان بگذارم.

* قضيه‌اي که ناراحتي خيلي‌ها را در پي داشته استفاده از لغت "مسخره" در پاسخ به يکي از سئوالات است؟

- راستش من حتي دقيقا به خاطر نمي‌آورم که از اين لغت استفاده کرده‌ام يا نه اما اگر هم استفاده کرده باشم منظورم معني عربي اين لغت است که به صورت مصطلح بين همزبان‌هاي من مرسوم و به معني بي‌نظم و بي‌قاعده است! وقتي من با استقلال قرارداد بستم و باشگاه به دليل مشکلات مالي نمي‌تواند به تعهداتي که نسبت به من داده عمل کند طبيعي است که از اين وضع گلايه داشته باشم از طرف ديگر مسئولان کميته انضباطي در يک اقدام عجيب در پاسخ به درخواست تجديدنظر باشگاه محروميتم را تشديد کردند که اين امر با قاعده و اصول فوتبال در دنيا چندان همخواني ندارد.

 من هم به دليل همين بي‌نظمي و بي قاعده بودن امور بود که گلايه داشتم و هرگز تمايل نداشتم مجموعه تصميم‌گيرنده در حوزه فوتبال ايران را با اين شيوه زير سئوال ببرم يا به ايران و ايراني خداي ناکرده بي‌احترامي کنم. متأسفم اگر از حرف‌هاي من اين گونه برداشت شد و دوستان و مسئولاني که نقطه نظراتشان برايم مهم است از حرف‌هاي من ناراحتي به دل گرفتند.

* به هر حال اتفاقي است که رخ داده، از اين به بعد چه تصميمي داريد؟

- من ظرف امروز و فردا به ايران برمي‌گردم و مايلم به عنوان مهمان مجددا در برنامه 90 شرکت کنم و اين بار با کمک مترجم اين توضيحات را از طريق تلويزيون هم ارائه دهم تا سوءتفاهمات برطرف شود...

* اما شايد تا آن زمان کميته انضباطي دوباره رأي صادر کند؟

- از طريق مصاحبه شما از مسئولان فدراسيون فوتبال و کميته انضباطي مي‌خواهم در مورد مصاحبه من يکي، ‌دو روز صبر کنند و پس از شنيدن توضيحات تکميلي من تصميم‌گيري کنند تا در حق من اجحاف نشود. من هم مسلمان هستم که اعتقاد دارم نبايد به هيچ کس توهين کرد چه برسد به اينکه طرف مقابل هم برادر مسلمان من باشد که در چنين شرايطي حتما براي وي احترام ويژه‌اي قائل هستم.

* فکر مي‌کنيد با اين توضيحات مشکل حل شود و کميته انضباطي مصاحبه شما را نديد بگيرد؟

- باور کنيد اين مصاحبه را انجام ندادم که جلوي حکم دوباره کميته انضباطي را بگيرم و خودم را تبرئه کنم. دوران فوتبال يک فوتباليست زودگذر است و به سرعت تمام مي‌شود. من از اينکه بعضي‌ها به خاطر حرف‌هاي من دچار سوءتفاهم شده‌اند و از صحبت‌هايم برداشت مطابق نيت من نداشتند ناراحتم و اگر اين توضيحات را دادم مي‌خواهم کسي از من گلايه نداشته باشد و بعدا جاسم کرار را به اسم يک بازيکن بداخلاق نشناسند. اين دوران که با سرعت برق و باد مي‌گذرد و به پايان مي‌رسد ولي من دوست دارم رابطه‌ام با اهالي فوتبال ايران همچنان تداوم داشته باشد و همه از من به نيکي ياد کنند.

* حرف آخر؟

- به‌زودي در ايران مفصل صحبت مي‌کنيم و اميدوارم مشکلات اخير حل شود تا بتوانم با آرامش به فوتبالم در استقلال و ايران ادامه دهم.

منبع : جام نيوز
نظرات بینندگان