arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

میزان تخفیف کالاها در نمایشگاه‌های بهاره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انواع کالاهای خوراکی و مصرفی که در نمایشگاه‌های بهاره امسال عرضه شده‌اند از پنج تا 40 درصد تخفیف دارند که البته بیشترین میزان تخفیف مربوط به حبوبات و محصولات سلولزی است.

به گزارش ایسنا، براساس دستورالعمل وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های بهاره با مدیریت اصناف، ۳۹۰ نمایشگاه در سراسر کشور آغاز به کار کرده‌اند.

در تهران سه نمایشگاه‌ در حکیمیه تهرانپارس، پارک ارم و بوستان ولایت از ششم اسفندماه برگزار شده و تا پانزدهم اسفندماه دایر است. حدود 3700 بنگاه در مجموعه نمایشگاه‌های تهران شرکت کرده‌اند و به گفته رییس اتاق اصناف کشور تلاش شده که کالاهای ارائه شده در نمایشگاه، تولید داخلی باشند.

به گفته فاضلی کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌ها حداقل 15 درصد تخفیف دارند. البته میزان تخفیف در برخی کالاها به 40 درصد نیز می‌رسد و کالاهای عرضه شده دارای کیفیت خوب و قابل قبول هستند.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا، در نمایشگاه‌های بهاره امسال محصولات سلولزی با 40 درصد تخفیف، تن ماهی 30 درصد، حبوبات 40 درصد و برخی شوینده‌ها با 20 درصد تخفیف عرضه شده‌اند.

همچنین انواع ژامبون و سوسیس 15 تا 20 درصد، عسل 15 درصد و برخی مواد خوراکی نیز تا 10 درصد تخفیف فروخته می‌شوند.

در این نمایشگاه‌ها انواع روغن خوراکی و مصرفی تا 10 درصد و چای در انواع مختلف با 15 درصد تخفیف ارائه شده است. برنج 10 کیلویی خارجی نیز که در مغازه‌ها 55 هزار تومان است در این نمایشگاه ها به قیمت 45 هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین انواع رب گوجه‌فرنگی با 20 تا 25 درصد تخفیف عرضه می‌شود.

اما قیمت‌گذاری‌ کالاها در این نمایشگاه‌ها توسط اتحادیه‌های مربوطه انجام می‌شود که به گفته رییس اتاق اصناف غرفه‌داران در نمایشگاه کالاهای خود را برای بررسی بحث کیفیت و قیمت‌گذاری به اتحادیه‌های مربوطه ارائه داده بودند که اتحادیه‌ها بعد از بررسی کالای نمونه، قیمت را به صورت پلمب شده در اختیار غرفه‌داران قرار دادند و در هر غرفه‌ای در نمایشگاه کالاهای پلمپ شده و نمونه‌برداری شده وجود دارد و تمامی محصولات مطابق با کیفیت همان کالاهای پلمب شده است.

فاضلی تصریح کرد که آن دسته از کالاهایی که تولید داخلی ندارند، بر مبنای قیمت‌های وارداتی، قیمت گذاری شده‌اند. ضمن اینکه بازررسان حضور گسترده‌ای در این نمایشگاه‌ها دارند تا بتوانند در اسرع وقت به شکایات مردم رسیدگی کنند.

طبق تاکید رییس اتاق اصناف تمامی کالاها پیش از آغاز به کار نمایشگاه به لحاظ کیفی و قیمتی پلمب شده و مردم می‌توانند نمونه پلمپ‌ شده را با کیفیت و قیمت کالایی که خریداری می‌کنند، مقایسه کنند. همچنین قیمت کالاهای سبد مصرفی خانوار از جمله گوشت، مرغ و برنج حداقل پنج تا ۱۰ درصد ارزان‌تر از واحدهای سطح شهر است.
نظرات بینندگان