arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

اختلاس میلیاردی کارمند کمیته امداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: یکی از کارمندان کمیته امداد امام شهرستان تویسرکان در چند سال گذشته از محل تسهیلات خود اشتغالی مددجویان این نهاد 12 میلیارد ریال اختلاس کرده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا ابراهیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر افزود: یکی از کارمندان کمیته امداد تویسرکان بخشی از وام های اشتغال و خودکفایی مددجویان را با ساز و کارهایی به حساب خودش واریز کرده است.

وی اضافه کرد: این کارمند خاطی با مهارت زیاد و با همدستی سه نفر دیگر، پرونده های اشتغال را از چرخه نظارت بازرسان خارج کرده است.

وی با بیان اینکه این کارمند از سال 87 اقدام به این تخلفات کرده است ادامه داد: یکی از همدستان وی چند ماه گذشته به دلیل عذاب وجدان از این تخلف به بازرسان کمیته امداد مراجعه و این تخلف را اطلاع رسانی کرده است.

ابراهیمی افزود: پس از اطلاع این اختلاس و تماس با حراست بانک ملی مشخص شد که تسهیلات زیادی به حساب این فرد متخلف واریز شده است.

وی گفت: با پیگیری دستگاه قضایی این فرد اکنون در زندان بسر می برد و سه همدست وی به قرار وثیقه آزاد شدند که پرونده آنها به هیات تخلفات مرکزی ارسال شده است.

وی اظهار کرد: حکم این فرد متخلف انفصال دائم از خدمت است و دو همدستش اخراج شدند و فردی که این تخلف را نیز اطلاع رسانی کرده بود بازخرید شده است.

ابراهیمی گفت: سه نفر همدست این متخف مبالغی را که گرفته بودند بازگرداندند و یک مرغداری و زمینی در ملایر که به نام متهم اصلی بوده توقیف شده و پرونده وی قرار است در خرداد ماه رسیدگی شود.

کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان 46 هزار و 210 خانوار را زیر پوشش قرار داده است و از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 168 مورد تسهیلات خوداشتغالی از منابع کمیته امداد و دو هزار و 853 مورد تسهیلات خود اشتغالی از محل منابع بانکی به مددجویان اعطا کرده است.

همچنین در این مدت 105 هزار و 744 مورد نظارت از طرح ها خوداشتغالی مددجویان صورت گرفته است.

شهرستان تویسرکان با 103 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری همدان واقع شده است.
نظرات بینندگان