arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
اعلام برنامه‌های تیم ملی فوتبال تا مقدماتی جام جهانی 2018

اردوی تیم ملی بخاطر نداشتن زمین لغو شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش با تاکید بر اینکه کادر فنی از الان دغدغه داشتن زمین مناسب و بازی‌های تدارکاتی در خردادماه را دارد، گفت: قصد داشتیم پیش از سفر به اتریش اردویی را در تهران برگزار کنیم اما زمین کمپ مناسب نیست!
 
مارکار آقاجانیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های تیم فوتبال ایران تا شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 به سوالات مختلفی پاسخ داد. مربی تیم ملی ابتدا در پاسخ به اینکه آیا کادر فنی نمی‌خواهد پیش از سفر به اتریش اردویی را در تهران برای بازیکنان لیگ برتری برگزار کند، اظهار کرد: از قبل قرار بود چنین برنامه‌ای داشته باشیم و تیم ملی بتواند چندین روز پیش از سفر به اتریش، اردویی را در تهران داشته باشد اما این برنامه به دلایل مختلفی لغو شد.
 
زمین و فرصت کافی برای اردو در تهران نداشتیم
وی افزود: یکی از این دلایل نداشتن زمین مناسب تمرین است چرا که زمین کمپ تیم‌های ملی اصلا شرایط خوبی ندارد. همینطور آخرین مسابقه نمایندگان ایران در آسیا 27 اسفند برگزار می‌شود و با توجه به اینکه بازیکنان باید استراحت هم داشته باشند، دیگر فرصتی کافی برای این اردو تا پیش از سفر نبود. نهایتا کادر فنی صلاح را در این دید تا بازیکنان چند روز استراحت داشته باشند و یکم فروردین هم عازم اردوی اروپا شوند. در آنجا چندین جلسه تمرینی تا پیش از بازی با شیلی خواهیم داشت که امیدواریم برای بازی سنگینی که در پیش است مفید باشد. تیم ملی بلافاصله بعد از بازی عازم سوئد می‌شود و ادامه تمریناتش را در استکهلم سپری می‌کند و برای بازی یازدهم مقابل تیم ملی این کشور آماده می‌شود. دوازدهم فروردین هم تیم ملی برمی‌گردد تا بازیکنان بتوانند در اختیار باشگاه‌هایشان قرار گیرند.
 
اردوی بعدی تیم ملی اوایل خرداد 94
دستیار کارلوس کی‌روش درباره ادامه برنامه‌های تیم ملی پس از بازی با سوئد نیز گفت: اردوی اروپای تیم ملی در تعطیلات عید که البته بنا بر تاریخ‌های فیفادی هست تنها اردوی تیم ایران تا پایان لیگ خواهد بود که امیدواریم بتوانیم از فرصت پیش آمده برای رویارویی با دو تیم بزرگ بهترین استفاده را ببریم. بعد از این اردو، بازیکنان تا پایان مسابقات لیگ برتر در اختیار باشگاه‌هایشان خواهند بود و حتی بعد از آن هم که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مسابقه دارند، ملی‌پوشان‌ خود را در اختیار خواهند داشت. مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 اواخر فروردین قرعه‌کشی می‌شود و بازی‌ها از خرداد آغاز می‌شود که باید دو مسابقه در این ماه برگزار کنیم. بنابر برنامه پیش‌رو اردوی بعدی تیم ملی باید حدود دو هفته قبل از اولین مسابقه برگزار شود. با توجه به اینکه در طول برگزاری بازی‌های باشگاهی نمی‌توان اردویی را برگزار کرد، کادر فنی می‌خواهد حداقل 10 تا 15 روز قبل از اولین بازی خردادماه، بازیکنان را در اختیار داشته باشد و بازی تدارکاتی هم برگزار کند.
 
کادر فنی از الان برای خردادماه دغدغه زمین و بازی تدارکاتی دارد
وی با بیان اینکه تنها دغدغه کی‌روش داشتن زمین مناسب و بازی تدارکاتی در زمان برگزاری اردوهاست، ادامه داد: کی‌روش و کادر فنی از الان دغدغه زمین کمپ تیم ملی را دارند که وضعیت مناسبی ندارد. اگر ایران در اولین بازی میزبان باشد، طبیعتا اردوی تیم ملی هم در تهران برگزار می‌شود که باید در یک زمین مناسب انجام شود. اگر هم میهمان باشیم بهتر است کمی زودتر ایران را ترک کنیم و در کشور حریف اردو بزنیم که این مساله هم نیازمند اعتبارات مالی کافی است.
 
می‌خواستیم قبل از عید برای بازیکنان لیگ اردو بگذاریم اما زمین نداشتیم
آقاجانیان در پاسخ به اینکه کی‌روش قصد ندارد مانند سال‌های گذشته که مینی‌کمپ‌هایی را برای ارزیابی بازیکنان جوان لیگ برگزار می‌کرد، این برنامه را در دهه پایانی اسفندماه داشته باشد، به ایسنا گفت: کادر فنی قصد داشت چنین برنامه‌ای را برگزار کند اما همانطور که گفتم مشکل زمین داریم. زمین اصلی کمپ تیم‌های ملی در حال حاضر به هیچ وجه آماده انجام تمرینات نیست و وقتی این زمین چنین وضعی دارد، سایر زمین‌ها هم تکلیفش روشن است.
 
کی‌روش مرتب گزارش بازی‌های لیگ و آسیا را دریافت می‌کند
مربی تیم ملی با تاکید بر اینکه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را به طور کامل زیر نظر دارد و گزارش‌های مفصلی را برای کارلوس کی‌روش می‌فرستد، تصریح کرد: من به همراه مهرداد خانبان تمام بازی‌ های لیگ و مسابقات نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر داریم و گزارشهای کاملی از عملکرد ملی‌پوشان و سایر بازیکنانی که پیش از این در اردوهای تیم ملی حضور داشته‌اند را برای کی‌روش می‌فرستیم.
 
ملی‌پوشانی که در آخرین اردوی تیم ملی نبودند به دقت زیرنظر هستند
وی در پاسخ به اینکه پس از جام ملت‌های آسیا آیا بازیکن جوان جدیدی در لیگ بوده که توجه شما را برای معرفی به کی‌روش جلب کرده باشد، اظهار کرد: ما جوان‌های مستعد زیادی در لیگ داریم و کی‌روش هم با لیستی که قبل از جام ملت‌ها اعلام کرد نشان داد به لیگ و بازیکنان جوانش توجه دارد. درهای تیم ملی همواره به روی بازیکنان مستعد باز است و الان هم همه آنها را زیر نظر داریم. همینطور علاوه بر ملی‌پوشانی که در آخرین لیست تیم حضور داشتند، بازیکنان دیگری هم هستند که در اردوهای قبلی به تیم ملی دعوت شده‌اند اما بخاطر مصدومیت یا ترافیکی که در پست تخصصی‌شان بوده، در آخرین اردو حضور نداشتند که ما عملکرد آنها را هم به طور دقیق زیر نظر داریم.
 
امیدوارم پورعلی‌گنجی از چین به اروپا برود
آقاجانیان همچنین در ارزیابی‌اش از ترانسفر مرتضی پورعلی‌گنجی به چین و حضور در تیم تیان‌جین به ایسنا گفت: مرتضی قطعا مشورت‌های مختلفی برای این تصمیم داشته است. او البته با من هم صحبت کرد. در این انتقال هم باشگاه نفت تهران و هم خود او نظراتشان تامین می‌شد. از طرفی تنها 10 مسابقه به پایان لیگ مانده و مرتضی احساس می کرد در مقطع زمانی مناسبی به چین می‌رود. کادرفنی تیم ملی به تصمیم این بازیکن احترام می‌گذارد و امیدوارم تحت نظر آری‌هان سرمربی تیان‌جین بتواند خوب کار کند و از این طریق بتواند به فوتبال اروپا راه پیدا کند.
نظرات بینندگان