arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

کارنامه سیاه عرضه‌کنندگان خودرو در ایران!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: متاسفانه هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو، کارنامه سیاهی در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دارند.

محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شاخصه‌های مربوط به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی عرضه‌کنندگان خودرو در ایران به رسمیت شناخته نشده است.

وی با بیان اینکه انحصاری بودن بازار خودرو، عرضه‌کنندگان این محصول را از توجه به نظر و سلیقه مصرف‌کنندگان بی‌نیاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط عرضه‌کنندگان خودرو به حداقل وظایف خود که همان تحویل خودرو در موعد مقرر است هم عمل نمی‌کنند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: به همین دلیل است که در همایش سال جاری رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، هیچ عرضه‌کننده خودرویی به عنوان شرکت برگزیده حضور نداشت.

وی افزود: البته در زمینه نقض حقوق مصرف‌کنندگان، عملکرد واردکنندگان خودرو اسفناک‌تر از خودروسازان است زیرا به هر حال خودروسازان دارای واحد نظارت و ارزشیابی بوده و تحت نظارت وزارت صنعت قرار دارند اما واردکنندگان خودرو اصطلاحا از هفت دولت آزادند.

جعفری با بیان اینکه امیدواریم با ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو این وضعیت بهبود یابد، خاطرنشان کرد: البته از نظر ریشه‌ای تا زمانی‌که شرایط رقابتی در بازار خودروی ایران ایجاد نشود مشکلات فعلی کم و بیش ادامه خواهد یافت.
نظرات بینندگان