arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

نگرانی افسران اسراییل از سخنرانی نتانیاهو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افسران بلند پایه رژیم صهیونیستی هشدار دادند: سخنرانی نتانیاهو در کنگره روابط اسرائیل با آمریکا را دچار چالش جدی می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری" العهد"، این افسران بلند پایه از نتانیاهو خواستند سخنرانی خود را در کنگره آمریکا لغو کند.

این افسران که عضو جنبش "رهبران برای امنیت اسرائیل" هستند ، هشدار دادند سخنرانی نتانیاهو در کنگره، روابط دوجانبه را از بین خواهد برد و چنین صدمه ای در روابط دو جانبه، پذیرفتنی و قابل تحمل نیست.

درهمین حال سرتیپ أمنون رشف رئیس جنبش "رهبران برای امنیت اسرائیل" در کنفرانس خبری در تل آویو گفت: که سخنرانی نتانیاهو فقط باعث نزدیک شدن إیران به قدرت اتمی نظامی خواهد شد.

وی افزود: توقف برنامه اتمی ایران نیازمند تقویت هم پیمانی بین کشورها، به ویژه بین اسرائیل و آمریکا با جامعه بین الملل است و سخنرانی نتانیاهو، با این هدف در تضاد است و ما معتقدیم که این موضوع،  خطری آشکار و فوری برای امنیت اسرائیل است.

سرتیپ عاموس یارون مدیر کل پیشین وزارت جنگ اسرائیل هم گفت سخنرانی نتانیاهو باعث تشدید اختلاف بین جمهوری خواهان و دموکراتها خواهد شد و این مضر است.

سرتیپ عمیرام لیفین فرمانده پیشین منطقه شمالی اسرائیل هم گفت : با تاسف باید به نتانیاهو گفت که اشتباه تشخیص داده است زیرا هدف تهران است نه در واشنگتن.

یعقوب بیری نماینده از حزب "آینده اسرائیل" و وزیر پیشین کابینه تل آویو هم با انتقاد از نحوه تعامل نتانیاهو با پرونده هسته ایران آنرا زیان بخش دانست و گفت ، این نحوه تعامل باعث بحران در روابط اسرائیل و آمریکا شده است.

جنبش "رهبران برای امنیت اسرائیل" از صد و هشتاد نفر از فرماندهان و مسئولان ادارات مختلف امنیتی اسرائیل تشکیل شده است.
نظرات بینندگان