arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

نخستين حرکت دولت در بازار مسکن پرده‌برداري شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرانجام پس از کش و قوس‌هاي فراوان شوراي عالي رفاه طرح مسکن اجتماعي را به تصويب رساند تا به اين ترتيب نخستين برنامه‌اي که دولت يازدهم به شکل مستقل براي بازار مسکن داشته به مرحله جديد رسيده باشد.

هر چند وزارت راه و شهرسازي دولت يازدهم در شرايطي کار خود را آغاز کرد که دولت زير بار سنگين مسکن مهر قرار داشت و بنا بود اين طرح را تا پايان سال ۱۳۹۴ تکميل کند، اما از همان ماه‌هاي ابتدايي سخن از طرحي مستقل که از سوي دولت يازدهم پيگيري و اجرا مي شد نيز به ميان آمد.

اين طرح که از روزهاي نخست به عنوان مسکن اجتماعي مطرح شده و از سوي وزير راه و شهرسازي و ديگر مقامات اين وزارتخانه بارها مورد تاکيد قرار گرفت تا روز گذشته هيچ تصميم يا دستورالعمل رسمي را به خود اختصاص نداده بود. تنها صحبت هاي مطرح شده حاکي از آن بود که طرح مسکن اجتماعي به منظور صاحب خانه کردن اقشار کم درآمد و دو دهک پايين جامعه ساخته خواهند شد و بناست با مشارکت دو وزارتخانه راه و شهرسازي و تعاون، کار و رفاه اجتماعي تکميل شود.

هر چند هنوز در رابطه با جزييات اين طرح هيچ اظهارنظري صورت نگرفته و حتي دولت سازنده يا سازندگان اين خانه را مشخص نکرده و جايابي و شرايط ساخت آن را نيز مشخص نکرده است، اما تصويب رسمي اين طرح در شوراي عالي رفاه که روز گذشته و با حضور معاون اول رييس جمهور تشکيل جلسه داده بود نشان از آن دارد که در سال ۱۳۹۴ بخش عمده اي از اين طرح پيگيري و يا به دست اجرا سپرده خواهد شد.

اين طرح که بناست با استفاده از منابع دو وزارتخانه و البته اطلاعات ارائه شده از سوي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و با گروه هاي هدف تحت پوشش بهزيستي، کميته امداد و اقشار کم درآمد ساخته شود در قالب طرح هايي که در آينده از آن ها رونمايي خواهد شد به دست واجدين شرايط خواهد رسيد.

صحبت از ساخت اين مسکن جديد در حالي مطرح شده که هنوز دولت در رابطه با تکميل طرح مسکن مهر تعهدات گسترده‌اي دارد و البته بعضي از منتقدان اين مساله را مطرح مي کنند که در صورت نسنجيدن تمام معيارهاي موجود در بازار مسکن احتمال اين وجود دارد که مسکن اجتماعي را مضرات مسکن مهر همراهي کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان