arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

تجمع معترضان به سخنرانی نتانیاهو در برابر کنگره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری از تجمع تظاهرکنندگان معترض به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر کاپیتول (ساختمان کنگره آمریکا) در واشنگتن پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش،بنیامین نتانیاهو قرار است در این سخنرانی جنجالی که بدون هماهنگی با مقام های کاخ سفید صورت می گیرد، علیه توافق هسته ای با ایران صحبت کند که با مخالفت های گسترده در آمریکا و فلسطین اشغالی روبرو شده است.

در همین حال 43 عضو دمکرات کنگره اعلام کرده اند که در سخنرانی نتانیاهو، حضور نخواهند یافت.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که بعید است که باراک اوباما رییس جمهوری، تمامی سخنرانی نتانیاهو را تماشا کند.

نتانیاهو روز یکشنبه پیش از عزیمت به واشنگتن برای سخنرانی جنجالی در برابر کنگره آمریکا، با مهم و حتی تاریخی توصیف کردن ماموریت خود گفت که احساس می کند نماینده همه شهروندان اسراییل و یهودیان جهان است.

نتانیاهو با بیان نگرانی از امنیت رژیم صهیونیستی،افزود: من احساس نگرانی عمیق و واقعی برای امنیت مردم اسراییل می کنم و به هر کاری که در توانایی ام باشد برای حفظ امنیت آتی خودمان دست خواهم زد.

هدف نتانیاهواز این سفر، ادامه تلاش برای قبولاندن مخالفت خود با توافق قریب الوقوع برسر برنامه هسته ای ایران در سخنرانی در برابر اعضای کنگره آمریکاست.

وی قصد دارد در این سخنرانی نارضایتی خود را از توافق بالقوه میان ایران و کشورهای غربی ابراز کند.

نتانیاهو با پذیرش دعوت جمهوریخواهان که بدون هماهنگی و مشورت با کاخ سفید صورت گرفت برای سخنرانی در کنگره، کاخ سفید و دمکرات ها را خشمگین کرد.

سخنرانی روز سه شنبه نتانیاهودر برابر کنگره موجب به راه افتادن موجی از انتقاد در داخل فلسطین اشغالی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی 17 مارس (26 اسفند) شده است.

ایساک هرتزوگ عضو کنست و رییس حزب کارگر و مخالف اصلی وی، خواستار لغو این سخنرانی شد.

رییس پیشین سازمان جاسوسی موساد نیز این سخنرانی را بیهوده و مخرب خواند.
نظرات بینندگان