arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

وزیر اقتصاد اسرائیل: ۱۰۰سال دیگر معلوم خواهد شد توافق با ایران مایه ننگ بوده!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی مدعی شد یکصد سال دیگر معلوم خواهد شد توافق با ایران موجب بی آبرویی و بدنامی است.

به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.ir)، پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز نوشت نفتالی بنت خاطر نشان کرد ایران سرگرم ساخت موشکهایی است که می تواند لندن و نیویورک را هدف قرار دهد بنابراین جهان آزاد باید هر کاری برای متوقف کردن ایران انجام دهد.

نفتالی بنت که رئیس حزب خانه یهود و وزیر اقتصاد دولت کنونی اسرائیل است، هشدار داد قدرتهای جهانی در آستانه توافقی با ایران هستند که یک صد سال دیگر به عنوان مایه آبروریزی و ننگ یادآوری خواهد شد. او قول داد اسرائیل هر کاری که بتواند برای جلوگیری از این توافق انجام خواهد داد.

بنت پس از سخنرانی در کنفرانس سیاستگذاری کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل در واشنگتن گفت این توافقی بسیار بد است. این توافقی فاجعه آمیز است که ما باید هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از آن انجام دهیم.

با وجود اینکه بنت قرار است رقیبی سرسخت برای نتانیاهو در انتخابات اسرائیل باشد، ترجیح داد همانند نتانیاهو در آمریکا درباره موضع اسرائیل در خصوص مسئله هسته ای ایران برای مخاطبان آمریکایی سخنرانی کند. بنت هشدار داد بر اساس توافقی که هم اکنون روی میز است ، ایران خواهد توانست به طور قانونی تسلیحات اتمی به دست آورد. در واقع ایران به این ترتیب مسیری قطعی برای تسلیحات خواهد داشت.

بنت خاطرنشان کرد نه فقط برنامه هسته ای ایران به روشنی با هدف ساخت تسلیحات اتمی است، بلکه تهران فعالانه روی ساخت موشکهای دوربرد نیز کار می کند تا از طریق آنها کشورهای غربی را در همان حال که سرگرم مذاکرات با آنهاست، هدف قرار دهد.

بنت گفت این توافق منافع آمریکا و اسرائیل را به خطر می اندازد.

او گفت ایران هم اکنون سرگرم ساخت موشکهای بالستیک قاره پیماست. البته ایران برای زدن اسرائیل به این موشکها نیاز ندارد زیرا با همین موشکهای فعلی خود می تواند این کار را انجام دهد. بنابراین علت ساخت موشکهای بالستیک قاره پیما، هدف قرار دادن نیویورک، لندن و پاریس و جهان آزاد است بنابراین باید هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی انجام دهیم.

بنت در ادامه تاکید کرد راه حل این نیست که تحریمهای کنونی را از روی ایران برداریم. همچنین اسرائیل هر کاری که بتواند برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی انجام خواهد داد.
بنت تاکید کرد امضای این توافق مایع ننگ خواهد بود.

بنت گفت این یکی از آن اتفاقاتی است که یکصد سال بعد از آن به عنوان بی آبرویی یاد خواهد شد. جهان چگونه می تواند دانسته در این مسیر گام بردارد و به غنی سازی در ایران مشروعیت بدهد. این کار بی معناست. ما باید هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از آن انجام دهیم.

بنت با بازتاب نظر برخی از اعضای کنگره آمریکا که از سخنرانی نتانیاهو در صحن کنگره حمایت می کنند، این حرف را که این سخنرانی باعث آسیب دائمی به روابط اسرائیل با آمریکا در نتیجه تنش با کاخ سفید می شود، رد کرد و گفت بر کسی پوشیده نیست که روابط پرتنش است اما دوستی ما با آمریکا خیلی عمیقتر از تنش دو رهبر است. اکثریت آمریکاییها از اسرائیل حمایت می کنند، آنها می دانند اسرائیل فانوس و راهنمای آزادی و دموکراسی در پیچیده ترین و پرخطرترین منطقه جهان است و من معتقدم این رابطه ناگسستنی است.

نظرات بینندگان