arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

دريافت يارانه با 7 شناسنامه جعلي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده انتظامي راميان از دستگيري فردي که با استفاده از شناسنامه جعلي براي خود و شش عضو ديگر خانواده‎اش يارانه دريافت مي‎کرد، خبر داد.

حميدرضا شه‌مرادي گفت: در پي کسب خبري مبني بر استفاده از شناسنامه جعلي توسط اتباع خارجي غيرمجاز در يکي از روستاهاي شهرستان راميان، موضوع در دستور کار ماموران پليس امنيت عمومي راميان قرار گرفت.

وي ادامه داد: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد، فردي که تبعه يکي از کشورهاي همسايه بوده به صورت غيرمجاز در اين منطقه در حال سکونت است و با استفاده از شناسنامه جعلي براي شش نفر ديگر از اعضاي خانواده‎اش نيز از طريق ارائه گزارش غيرواقعي به اداره ثبت احوال شناسنامه تهيه کرده است.

فرمانده انتظامي راميان خاطرنشان کرد: همچنين ماموران در ادامه روند تحقيقات متوجه شدند که متهم با استفاده از اسناد هويتي جعلي، ماهانه بيش از 3 ميليون و 185 هزار ريال يارانه نقدي دريافت مي‎کرده است.

شه‌مرادي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي مختلف در نهايت با هماهنگي مراجع قضايي متهم در محل سکونتش دستگير شد؛ ماموران در منزل وي موفق به کشف هفت شناسنامه جعلي، سه کارت ملي جعلي و تعدادي اسناد هويتي ديگر شدند. وي ادامه داد: متهم پس از دستگيري در تحقيقات تکميلي به جرم خود اعتراف کرد و گفت، شناسنامه را از خانواده‎اي خريداري کرده که يکي از اعضاي خانواده‌شان فوت کرده و اقدام به باطل کردن شناسنامه نکرده بودند.

فرمانده انتظامي راميان در پايان با اشاره به کشف 9 جلد اسناد جعلي ديگر همانند دفترچه حساب بانکي، سند و کارت موتورسيکلت، سند ازدواج و اقلام مشابه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان