arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

میلیاردهای دبی مغلوب شاگردان تونی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تراکتورسازي با پيروزي يک بر صفر مقابل الاهلي دبي با 3 امتياز به رده دوم جدول گروه D آسيا صعود کرد. تک گل تراکتورسازي در اين مسابقه را فرشاد احمدزاده به ثمر رساند.

الاهلی امارات در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف الاهلی رفت و در نهایت حریف قدر و ثروتمند خود را با شکست بدرقه کرد.

بازی دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، گروهD، ورزشگاه یادگار امام (ره)،تماشاگر:20 هزار نفر

داور:کو هیونگ ،کمک ها: بنگ جیئول و پارک سانگجون
اخطار: گردانی 18، تیموریان 55 از تراکتور

تراکتورسازی:
حامد لک، محمد ایرانپوریان (21 عابدینی)، حبیب گردانی، خالد شفیعی، مهدی کیانی، سامان نریمان جهان (90 کامدار)، شاهین ثاقبی (80 بهزادی کریمی)، لوسیانو ادینیو، آندرانیک تیموریان، میرهانی هاشمی و فرشاد احمدزاده
سرمربی:تونی اولیویرا

الاهلی:
 حبیب الفردان، ولید عباس، اسماعیل الحمادی، احمد خلیل، عثمان السعیدی، کیونگ رزوون، عبدالعزیز حسین، حسین احمد المرزوقی، ماجد نصیر، عبدالعزیز سنکور و ماجد حسن
سرمربی: اولاریو

شرح گل:
0-1(تراکتور): حرکت زیبای فردین عابدینی از جناح راست و جا گذاشتن چند بازیکن توسط وی با ارسال دیدنی وی همراه شد که پاس طلایی او را فرشاد احمدزاده به گل اول تراکتورسازان تبدیل کرد.

گزارش بازی:
تراکتور سازان در دیدار دوم خود موفق به کسب پیروزی شدند و وضعیت خود را در گروه D لیگ قهرمانان سروسامان بخشیدند. سرخپوشان تبریزی که در دیدار اول خود در ازبکستان در عرض 8 پیروزی را با شکست عوض کردند در این بازی، بعد از گل زده خود در نیمه اول، سعی کردند بصورت منطقی بازی را اداره کنند و تا در پایان نیمه اول باهمان نتیجه راهی رختکن شوند، گل این تیم روی حرکت فوق العاده بازیکن تعویضی آنها یعنی فردین عابدینی عابدینی به دست آمد که روی یکی از معدود نفوذ خود، دو بازیکن الاهلی را از پیش رو برداشت تا فرشاد احمدزاده، دروازه حریف را باز کند.
در نیمه دوم تیم الاهلی که نمی خواست دست خالی تبریز را ترک کند، به میزان حملات خود افزود و دروازه تراکتورسازان را هدف توپ های خود قرار داد اما دفاع منطقی بازیکنان تراکتور و آمادگی حامد لک درون دروازه این تیم، مانع از موفقیت آنها در این بازی شد. البته سرخپوشان تبریزی در این نیمه، در چند موقعیت، دروازه الاهلی را با خطر مواجه کردند اما می توانستند فشار خود را روی دروازه این تیم بیشتر کنند ولی به دلیل اهمیت سه امتیاز این بازی آنها ترجیح دادند از گل زده خود دفاع کنند و برای زدن گلهای بیشتر خطر نکنند تا از دریافت سه امتیاز این بازی مطمئن شوند.

بهترین بازیکن زمین:
حامد لک، دروازه بان تیم تراکتورسازی در این بازی و خصوصا در نیمه دوم موقعیت های متعددی را از بازیکنان الاهلی مهار کرد تا بعد از مدت ها یکبار دیگر نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد.

اتفاق ویژه :
شب قبل از اردوی تراکتورسازان خبری حاشیه ای جامعه فوتبال را فرا گرفت و آن هم درگیری دو بازیکن اصلی این تیم در اردو یعنی مهدی کیانی و فرشاد احمدزاده بود. اما در بازی امروز وقتی تنها گل تراکتورسازان یعنی فرشاد احمدزاده ضربه خود را درون دروازه الاهلی قرار داد، در شادی پس از گل خود به سراغ مهدی کیانی رفت و او را به عنوان اولین شریک شادی در آغوش گرفت تا شاید به نوعی با این حرکت، اخبار منتشره از اردوی این تیم را تکذیب کند.

دقایق حساس:
دقیقه 18 - شوت محکم و ناگهانی بازیکنان الاهلی از کنار دروازه تراکتورسازی راهی بیرون از زمین شد.
دقیقه 25 - در حالیکه دروازه تیم الاهلی به دلیل خروج ماجد ناصر، خالی مانده بود، آندو تیموریان توپ را با فاصله از روی دروازه این تیم به بیرون زد.
دقیقه 26 - شوت سرکش گردانی از پشت محوطه جریمه موقعیت خطرناکی را برای این تیم به وجود آورد که توسط ناصر مهار شد.
دقیقه 28 - سانتر خطرناک سامان نریمان جهان روی سر خالد شفیعی فرود آمد و خالد می توانست خطرناک ظاهر شود که مدافع الاهلی با دستپاچگی توپ را دفع کرد .
دقیقه 31 - حرکت بازیکنان الاهلی در بین مدافعان تراکتور روی دروازه این تیم ایجاد موقعیت خطرناکی کرد که حامد لک توپ را به بیرون از زمین فرستاد.
دقیقه 33 - پرتاب اوت آندو، توپ را به احمدزاده رساند و توپ ارسالی او را خالد شفیعی از کنار دروازه الاهلی به بیرون زد.
دقیقه 43 - حرکت زیبای تراکتوری ها موقعیت مناسب دیگری را برای این تیم به وجود آورد که ضربه مهدی کیانی از کنار دروازه الاهلی به بیرون رفت.
دقیقه 58 - حمله سراسری بازیکنان الاهلی در بین مدافعان تراکتورسازی خطرناک ترین موقعیت این در ابن بازی را به وجود آورد که ایستادگی حامد لک و مهار خوب وی این فرصت طلایی را از تیم الاهلی گرفت.
دقیقه 65 - موقعیت بازیکنان تیم الاهلی از درون محوطه جریمه تراکتوری ها راهی به دروازه این تیم پیدا نکرد و از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 76 - بازیکنان تیم الاهلی از جناح چپ دروازه تیم تراکتورسازی به سوی دروازه این تیم آمدند و ضربه خطرناک بازیکنان این تیم را حامد لک مهار کرد.
دقیقه 77 - فشار زیاد تیم الاهلی برای گلزنی بازهم موقعیت دیگری را روی دروازه سرخپوشان تبریزی به وجود آورد که این توپ هم با خوش شانسی تراکتوری ها به بیرون از زمین رفت.
دقیقه 87 - ضربه زیبای سامان نریمان جهان از پشت محوطه جریمه تیم الاهلی از کنار دروازه این با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه 88 - سانتر خطرناک بازیکنان الاهلی روی دروازه تراکتورسازی، ایجاد موقعیت خطرناکی کرد و حامد لک با پروازی بلند توپ را مهار کرد.
دقیقه 91 - باز هم حمله خطرناکی از بازیکنان الاهلی صورت گرفت که لک با رشادت خود را به توپ رساند و از محوطه خطر دفع کرد.این صحنه که مورد اعتراض بازیکنان الاهلی شده بود.
دقیقه 94 - ضربه ایستگاهی بازیکنان تراکتورسازی را ادینیو بصورت خطرناکی روانه دروازه الاهلی کرد که توسط ماجد ناصر مهار شد.

حاشیه های بازی:
*سامان نریمان جهان که در دو بازی گذشته نیمکت نشین بود به جای احمدکامدار درون ترکیب تراکتور قرار گرفت. کامدار در دو بازی گذشته پاس گل داده بود اما در این بازی روی نیمکت است و در تمرینات هفته گذشته هم در ترکیب تیم فیکس حضور نداشت.
* تراکتورسازان بادکنک های سرخ رنگی با خود به ورزشگاه آوردند تا با این بادکنک ها حرف T را که نخستین حرف از نام تراکتور است بسازند.
*فرشاد احمدزاده پس از تشویق هواداران به سبک لوسیانو ادینهو از آن ها تشکر کرد.
*آندرانیک تیموریان به محض ورود به زمین مسابقه با تشویق ایستاده هواداران مواجه شد.
*حامد لک، دروازه بان تراکتورسازی که هم زمان با حبیب الفردان جهت گرم کردن خود وارد زمین شد به شدت از سوی تماشاگران مورد حمایت قرار گرفت.
* محمد ایرانپوریان که از شروع نیم فصل دوم به دلیل مصدومیت نتوانسته تراکتوسازان را همراهی کند پس از هفته ها در مقابل الاهلی به میدان رفت اما گویا مصدومیت وی مانع از ادامه بازی او شد بنابراین در دقیقه 20 این مدافع باتجربه از زمین خارج شد و فردین عابدینی به جای وی به زمین آمد.
* سامان نریمان که دومین گلزن امسال تیم تراکتورسازی که از ابتدای حضور تونی اولیورا در ترکیب این تیم جایی نداشت، امروز در اقدامی عجیب از ابتدای بازی درزمین حضور یافت و احمد کامدار که در دو بازی اخیر بیشترین پاس گل را برای بازیکنان این تیم ارسال کرده بود، روی نیمکت نشست.
* در شادی پس از گل تیم تراکتور که توسط احمدزاده به ثمر رسید، شایعه درگیری دو بازیکن این تیم در تمرینات تکذیب شد، چرا که پس از گل احمدزاده، مهدی کیانی اولین بازیکنی بود که به سوی وی رفت و او را در آغوش گرفت.

نظرات بینندگان