arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

فریاد دختربچه و لغو سخنرانی وزیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تداخل در اجرای مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اجرای نمایش آیینی «غبار» منجر به اعتراض مخاطبان نمایش شد. در ساعات پایانی مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی فجر که به معرفی مفاخر هنرهای تجسمی کشور اختصاص داشت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت حضور یافت و جوایز این مفاخر با حضور وزیر در حال اهدا شدن بود که ناگهان صدای همهمه و فریاد مردم معترض از پشت درهای سالن اصلی تالار وحدت شنیده شد و به دنبال آن مخاطبان عصبانی نمایش آیینی «غبار» که از ساعت ۱۸ در انتظار خالی شدن تالار وحدت و اجرای این نمایش بودند، با فریاد و اعتراض درهای سالن را می کوبیدند و خواستار توضیح مسئولان برای ساعت ها انتظار و این ناهماهنگی بودند.

عده‌ای با مشت به در سالن می‌کوبیدند. تمام حضار از بروز این مسئله متعجب شده بودند و هنوز کسی نمی‌دانست که آن بیرون چه اتفاقی افتاده است. دراین میان، دختری حدود ده‌یازده ساله در بالکن طبقه دوم تالار، با فریاد خطاب به وزیر ارشاد و سایر مدعوین گفت: «بس کنید. این برنامه باید زودتر تمام شود. ما چهار ساعت است که منتظریم!»

این سخنان درحالی بود که هنوز عده زیادی از مدعوین نمی دانستند قرار است تالار وحدت بعد از مراسم اختتامیه، میزبان چه برنامه ای شود. این اتفاق باعث شد پچ‌پچه‌هایی در میان مسئولان فرهنگ‌وهنر کشور که روی سن ایستاده بودند، ایجاد شود. فرهاد آئیش چندین بار با آرامش گفت: «الان برنامه تمام می‌شود اگرچه هنوز چند قسمت کوتاه از آن باقی مانده است». به دنبال آن به سرعت این مراسم بدون سخنرانی وزیر ارشاد خاتمه یافت تا سالن در اختیار مخاطبان عصبانی نمایش آیینی «غبار» قرار بگیرد. قفل شدن درهای سالن به مدت چند دقیقه تا حدودی بر ترس حضار افزوده بود تا این که این مسئله با دخالت حراست سالن مرتفع شد و مردم توانستند از سالن بیرون بروند.



نظرات بینندگان