arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

وزير نفت عربستان: فرضيه‌هاي جنگ نفتي اشتباه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير نفت عربستان ضمن ابراز اميدواري درباره به ثبات رسيدن قيمت جهاني نفت از کشورهاي غير عضو در اوپک خواست بخشي از بار کاهش قيمت نفت را بر عهده بگيرند.

بعد از اينکه قيمت جهاني نفت در ماه ژانويه گذشته به پايين‌ترين ميزان خود در طول 6 سال گذشته رسيد، «علي النعيمي» وزير نفت عربستان ابراز اميدواري کرد که قيمت جهاني نفت به تعادل و ثبات برسد.

خبرگزاري «رويترز»، گزارش داد النعيمي در نشست کميته دوستي آلمان و کشورهاي عربي در برلين برگزار شد، از توليدکنندگان نفت خارج از سازمان اوپک خواست براي ايجاد تعادل در قيمت نفت تلاش کنند و افزود که مسئوليت اين مسأله نبايد به دوش عربستان بيفتد و کشورهاي غير عضو در اوپک نيز براي ايجاد تعادل در قيمت‌ها بايد تلاش کنند.

وزير نفت عربستان در اشاره به کاهش شديد قميت نفت مدعي شد که انتقادات وارد شده به سازمان اوپک و عربستان «ظالمانه» است، با وجود اينکه فرضيه‌هاي فراواني درباره جنگ نفتي مطرح شده اما همه اين فرضيات اشتباه است و نوسان قيمت‌ها پيامد ناشي از روند بازار نفت است.

روزنامه عربستاني الحيات با اشاره به اظهارات النعيمي تأکيد کرد که اين سخنان حاکي از خوشبيني محتاطانه وزير نفت عربستان درباره بهبود قيمت‌ها است.

قيمت جهاني نفت که در طول چند ماه گذشته با نوسان‌هاي متعددي مواجه شده از هر بشکه 115 دلار در ماه ژوئن گذشته به هر بشکه 60 دلار رسيد و در ماه ژانويه به کمترين ميزان خود در طول 6 سال گذشته يعني بشکه‌اي 45 دلار ماه ژانويه رسيد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان