arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

روایت رحیم‌پور ازغدی از چرایی نالیدن امام از حوزه‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش اسلام امریکایی و راه‌های مقابله با آن، در جمع طلاب، روحانیون، ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مشهد مقدس، گفت: در عمل دو خط و دو تیپ آخوند در میان حوزه وجود داشته و دارد. اینکه امام از حوزه قم و نجف می‌نالید و می‌گفت خون دلی که پدر پیرتان از این‌ها خورد، از دست شاه و ساواک نخورد به همین جهت است.

وی به تفاوت تفکر شیعه علوی با تشیع انگلیسی اشاره کرد و گفت: دو تیپ آخوند و هیئتی و مداح داریم. بعضی معمولاً کنار سفره‌های چرب می‌نشیند و سفره ای به نام مذهب و اهل بیت پهن می‌کند و از طریق آن کاسبی می‌کند. این افراد مدام دنبال دفتر و دستک و تشریفات خود هستند و از وظیفه اصلی خود که شناخت درست دین است جا مانده‌اند. امام در همان اوایل انقلاب هشدار دادند که تشریفات در حوزه‌ها در حال افزایش است و این مسائل به بنیه فقهی شیعه صدمه می زند.

رحیم‌پور با اشاره به ویژگی‌های شیعه انگلیسی، خاطرنشان کرد: تشیع انگلیسی فقط زیر کولر و کنار بخاری از اهل بیت صحبت می‌کند و فقط هم حرف می زند. این افراد نه اهل فداکاری و زهد هستند نه اهل جهاد و یاری فقرا. مذهبشان فقط در حد سینه زنی و زیارت و قمه زنی است. چند مستحب درجه ۴ را می‌گیرند و واجبات درجه یک را کنار می‌گذارند. یک مذهب مفت خوری کامل که باید مراقب آن باشیم.

نظرات بینندگان