arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

دستور وزیر درباره داروی چشمی آلوده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: مراکز درمانی باید دارو را از شبکه رسمی کشور تهیه کنند زیرا در صورت بروز هر اتفاقی پاسخگوی عملکردشان خواهند بود.

به گزارش مهر، دکتر رسول دیناروند در حاشیه نشست مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور درباره درمان بیمارانی که در یکی از کلینیک های تهران به علت استفاده از داروی «آوستین» دچار مشکل بینایی شده بودند، افزود: با دستور وزیر، رسیدگی به بیماران در اولویت قرار گرفته و تمام امکانات درمانی و تخصصی نیز بکارگیری شده است تا مشکل این افراد به بهترین شکل حل شود.

وی همچنین از پیگیری های جدی وزارت بهداشت برای کشف منشأ آلودگی خبر داد و گفت: در حال بررسی هستیم که آیا این عارضه به علت دارو یا ناشی از عفونت ثانویه بوده است و به محض اطلاع از نتایج آن را اعلام می کنیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این دارو از مبادی مجاز وارد کشور می شود ولی بعضاً به علت گران بودن آن توسط قاچاقچیان نیز بطور غیرمجاز و تقلبی وارد می شود، ادامه داد: مراکز درمانی باید این دارو را از شبکه رسمی کشور تهیه کنند زیرا در صورت بروز هر اتفاقی پاسخگوی عملکردشان خواهند بود.

دیناروند با اشاره به اینکه در مرکز یاد شده داروی اصالت دار نیز موجود بوده است گفت: این دارو در برخی کشورهای پیشرفته مثل آمریکا نیز عوارضی را از خود نشان داده که ناشی از نوع تقلبی آن بوده است.

وی تاکید کرد: این دارو توسط شرکت سوئیسی در آلمان تولید می شود و منتظریم تا بررسی‌ها نهایی شود.
نظرات بینندگان