arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۴

ترافیک نیمه سنگین در محور کرج ـ چالوس/ آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک جاده‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش باران در 11 استان کشور خبر داد و از رانندگان خواست تا در جاده‌های لغزنده، سرعت خود را کاهش دهند.

سرهنگ رحمانی از بارش باران در 11 استان کشور خبر داد و اظهار داشت: از رانندگان می‌خواهیم تا در جاده‌های لغزنده سرعت خود را کاهش دهند.

وی درباره وضعیت جاده‌های کشور در دومین روز تعطیلات نوروزی گفت:‌به جز ابتدای محور کرج - چالوس که ترافیک نیمه‌سنگین است، تردد در سایر محورهای کشور بدون مشکل انجام می‌شود.

همچنین سازمان هواشناسی نیز از ادامه بارش باران در 11 استان کشور خبر داد و از مردم خواست تا با توجه به بارش برف در مناطق مرکزی و شرقی البرز که موجب اختلال در جاده‌های کوهستانی شده است، برای تردد تجهیزات ایمنی را با خود همراه داشته باشند.

این سازمان، فردا سوم فروردین سال جاری برای شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید را پیش‌بینی کرده است و با اعلام مواج بودن دریای خزر و خلیج فارس ظرف امروز و فردا، از مردم خواست تا نکات ایمنی را رعایت کنند.

طبق اعلام این سازمان، امروز بوشهر با 32 درجه گرمترین و زنجان با 2 درجه بالای صفر سردترین شهرهای کشور هستند. دمای هوای تهران نیز 18 درجه بالای صفر گزارش شده است.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی، سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، با اشاره به بارش باران در ۱۱ استان کشور، از رانندگان خواست تا در جاده‌های لغزنده سرعت خود را کاهش دهند و افزود: به غیر از ابتدای محور کرج - چالوس که ترافیک آن نیمه سنگین است، تردد در سایر محورهای کشور بدون هیچ مشکلی در حال جریان است.

وی در ادامه گفت: براساس آخرین اطلاعات در استان آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، خوزستان، فارس، قم، کردستان، گیلان، مازندران و استان مرکزی و همچنین محور یزد به شیراز بارش باران و در محور کرج - چالوس در محدوده کندوان بارش برف گزارش شده است. در برخی محورهای استان آذربایجان غربی و محورهای تبریز - زنجان، تبریز - بستان آباد در آذربایجان شرقی نیز بارش برف گزارش شده است.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از مسافران نوروزی خواست که پیش از عزیمت به سفر با شماره ۸۸۲۵۵۵۵۵ ،‌ مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تماس بگیرند.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی تغییرات جوی

احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی به مهر گفت: موج برزگ بارش زایی که در حال گذر از کشور است باعث کاهش دما خواهد شد و در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان شدت سرما قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: روز دوشنبه کاهش دما در این استان ها نسبت به امروز ۵ تا ۸ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی، ادامه داد: فردا در استان های قم، سمنان و جنوب غرب استان تهران وزش باد شدید خواهیم داشت. جریان های جنوبی و وزش بادهای شمال غربی نیز فردا خلیج فارس را مواج خواهد کرد.


نظرات بینندگان