arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴

جریمه 48 میلیون تومانی 3 فروشگاه زنجیره‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اکیپ گشت مسترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران روز گذشته تخلف واحدهای صنفی فرودگاه بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد که در نتیجه آن 1 فروشگاه مورد تقدیر قرار گرفت و 3 فروشگاه محکوم به پرداخت جریمه جمعا به مبلغ 48 میلیون تومان شدند.

به گزارش ایلنا، گشت نوروزی اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی و با حضور 10 رئیس شعبه اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در دو شیفت صبح و عصر انجام شد.

ماموریت یکی از این اکیپ ها حضور در فرودگاه بین المللی و بررسی وضعیت رعایت قوانین صنفی بود که با همکاری و استقبال مدیران این فرودگاه همراه شد.

در این گشت بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت 3 گزارش تخلف به رئیس شعبه 41 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع داد که شامل گزارش گرانفروشی و فروش اجباری بود اما از آنجایی که هر سه گزارش مربوط به فروشگاه های زنجیره ای بود صدور رای براساس قانون تعزیرات حکومتی انجام شد و رای این 3 فروشگاه متخلف سر به فلک کشید.

نخستین فروشگاه به دلیل گرانفروشی به مبلغ 5 میلیون تومان جریمه شد که با توجه به عدم حضور مالک این واحد صنفی مقرر شد با مراجعه به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران رای وی ابلاغ شود.

فروشگاه دوم نیز به دلیل گرانفروشی و دریافت حق سرویس غیر مجاز به مبلغ 13 میلیون تومان جریمه شد و فروشگاه سوم هم که اقدام به گرانفروشی و فروش اجباری به نام سرویس کمبو کرده بود؛ به مبلغ 30 میلیون تومان جریمه شد.

البته یک فروشگاه نیز که عرضه کننده بیسکویت و نوشیدنی بود نیز به دلیل رعایت قوانین صنفی مورد تقدیر بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس شعبه 41 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران قرار گرفت.

نظرات بینندگان