arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴

انصارالله در 15 کیلومتری عدن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع مطلع در یمن از پیشروی نیروهای کمیته‌های مردمی به سوی جنوب خبر دادند و اعلام کردند که با پیشروی نیروها،‌ خانواده رئیس جمهور مستعفی از عدن فرار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از پیشروی سریع نیروهای جنبش انصارلله به سمت جنوب، اعضای خانواده «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن از استان عدن فرار کردند.

یک منبع مطلع در یمن با اعلام این خبر به «فارس» گفت که اعضای خانواده رئیس‌جمهور مستعفی به سمت استان «حضرموت» رفتند.

بنا بر این گزارش،‌ قرار است این افراد از استان حضرموت به سمت کشور عمان راهی شوند.  

از سوی دیگر جلال پسر منصور هادی به دبی گریخت و گفته می‌شود اموال زیادی را با خود برده است‎.

از میدان نبرد نیز خبر می‌رسد که نیروهای جنبش انصارالله به کمک ارتش یمن کنترل پایگاه «لبوز» واقع در استان جنوبی «لحج» در شمال استان عدن را در دست گرفته‌اند. اما وبگاه خبری «یمن نیوز» اعلام کرد که نیروهای وابسته به هادی موفق شدند کنترل این پایگاه را از دست نیروهای مقابل خارج کنند.

سقوط پایگاه، فرار دهها نیرو از نیروهای القاعده و نیروهای شورشی وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی را در بر داشته است.

برخی شاهدان عینی مدعی شدند که نیروهای مردمی و وابسته به جنبش انصارالله به 15 کیلومتری استان جنوبی عدن رسیده‌اند؛‌ استانی که رئیس‌جمهور مستعفی به آنجا گریخت و آن را پایتخت یمن اعلام کرد؛ کاری که بر خلاف قانون اساسی یمن بود.

همچنین سه‌شنبه، درگیری شدید بین نیروهای انصارلله و ارتش یمن با نیروهای القاعده و نیروهای شورشی هادی در اطراف پایگاه هوایی العند در استان لحج در گرفت.

پایگاه نظامی البوزه واقع در استان لحج نیز عصر سه‌شنبه به دست نیروهای انصارلله افتاد. از طرفی دیگر نیز نیروهای انصارلله مسیر بین دو استان شبوه و مأرب را از داعش و شورشی‌های هادی پاکسازی کردند که همین امر موجب قطع شدن کمک به داعشی‌ها شده است‎‎.

نظرات بینندگان