arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴

آنجلینا جولی بازهم زیر تیغ جراحی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان، تخمدان‌ها و لوله‌های رحم خود را با جراحی برداشته است.

به گزارش ایسنا، او دو سال پیش نیز برای برداشتن سینه‌هایش به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان تحت عمل جراحی قرار گرفت. جولی در مطلبی با عنوان روزنوشت‌های یک جراحی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد نوشت این جراحی هفته پیش انجام شده است.

او که 39 سال دارد دو هفته پیش بعد از معاینات و آزمایش‌های پزشکی متوجه شد بعضی از شاخص‌های التهابی در بدنش افزایش یافته که می‌توانست دال بر مراحل اولیه سرطان باشند. او که مادر، مادربزرگ و خاله‌اش را به علت ابتلای به سرطان از دست داده بلافاصله به سراغ یک جراح رفت.

آزمایش‌های بیشتر نشان داد که او مبتلا به سرطان نیست اما پس از مشورت با پزشکان تصمیم به برداشتن تخمدان‌ها و لوله‌های رحم گرفته شد.

جولی در نیویرک تایمز نوشت: اتخاذ چنین تصمیم‌هایی آسان نیستند اما کنترل و مقابله با مسائل مربوط به سلامتی امکان پذیر است.

او نوشت که تجربه او مشابه هزاران زن دیگر بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دو ژن BRCA1 و BRCA2 اگر جهش پیدا کرده و معیوب شوند احتمال ابتلا به سرطان‌های پستان و تخمدان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند و جولی حامل ژن معیوب BRCA1 است که معمولا از طریق وراثت منتقل می‌شود. پزشکان به او گفتند احتمال ابتلایش به سرطان پستان 87 درصد و به سرطان تخمدان 50 درصد است مگر اینکه با جراحی از آنها پیشگیری کند.

آنجلینا جولی و شوهرش براد پیت شش فرزند دارند که سه تای آنها را به فرزندی قبول کرده‌اند.

نظرات بینندگان