arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴

تغيير برنامه‌ي سفر، جان دو خبرنگار ایرانی ديگر را نجات داد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ر چهار روزنامه‌نگار ورزشي براي پوشش تعدادي از رويدادهاي ورزشي، از جمله ديدار روز يکشنبه بين رئال مادريد و بارسلونا به اروپا سفر کرده‌بودند. تغيير برنامه‌ي سفر در آخرين لحظات، سبب شد که تنها دو نفر از آنها، ميلاد حجت‌الاسلامي و حسين جوادي، سوار بر هواپيماي ايرباس ۳۲۰ شوند که روز سه‌شنبه در منطقه‌ي آلپ جنوبي دچار سانحه شد. دو خبرنگار ديگر، پيام يونسي‌پور و سعيد زاهديان، بسيار خوش شانس بودند که در لحظات آخر تصميم گرفتند در وين بمانند و اخبار تيم ملي را پوشش دهند.

يونسي‌پور به گاردين گفت که همه‌ي آن‌ها تصميم گرفته بودند با هزينه‌ي شخصي براي پوشش تعدادي از مسابقات فوتبال از جمله بازي هاي تيم ملي ايران در برابر شيلي در اتريش و در برابر سوئد در استکهلم به اين کشورها سفر کنند.

گروه در ابتدا براي رفتن به بارسلونا براي پوشش بازي روز يکشنبه‌ي رئال مادريد و بارسلونا برنامه‌ريزي کرده‌بود، اما يونسي‌پور و زاهديان دو همکار ديگر خود را در اين سفر همراهي نکردند. يونسي‌پور به گاردين گفت: "اگر ما به بارسلونا مي‌رفتيم، همه با هم برمي‌گشتيم. ما تصميم گرفتيم در وين بمانيم و بر تمرينات تيم ملي قبل از مسابقات تمرکز کنيم.”

هم‌چنين اين خبرنگار، که حجت‌الاسلامي و جوادي را براي مدت طولاني مي‌شناخته‌است و پيش از اين نيز براي پوشش رويدادهاي ديگر با آنها سفر کرده بود، اظهار داشت دوستانش مي توانستند زنده بمانند اگر مجبور نبودند پرواز کم‌هزينه را براي سفرشان انتخاب کنند. وي گفت: "واقعيت اين است که آنها توان پرداخت هزينه‌هاي پرواز ديگري را نداشتند چرا که ما داوطلب پوشش اين مسابقات با هزينه‌ي شخصي خود شديم، رسانه‌هايي که ما براي آن‌ها کار مي‌کنيم ما را از نظر مالي پشتيباني نمي کنند.
نظرات بینندگان