arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴

ادامه بارندگی در ایران تا ۸ فروردین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناس هواشناسی خروج سامانه بارشی از کشور را بعد از ظهر شنبه ( هشتم فروردین ) پیش‌بینی کرد و گفت: بارندگی در استان‌های نیمه شمالی و بخشی از استان‌های جنوبی کشور تا شنبه ادامه خواهد داشت.

فریبا گودرزی در گفت‌و‌گو با خیرنگار ایرنا افزود: امروز آسمان استان‌های نیمه شمالی کشور و بخشی از استان‌های جنوبی، همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی به تدریج تا جمعه به نوار شرقی کشور می‌رسد بیان کرد: در روز جمعه از میزان بارش‌های شمال غرب، غرب کشور کاسته می‌شود ولی در برخی از مناطق مرکزی، دامنه البرز مرکزی، سواحل جنوبی دریای خزر و جنوب کشور بارندگی ادامه خواهد داشت.

گودرزی اظهارکرد: براین اساس امروز در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، فارس و با شدت کمتر در استان‌های لرستان، گیلان، غرب مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب آذربایجان غربی، غرب کرمان، بوشهر، جنوب یزد و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران و البرز شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی گفت: فردا جمعه هفتم فروردین ماه در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان و با شدت کمتر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و دامنه‌های البرز در تهران و البرز نیز بارندگی خواهیم داشت.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد برای جلوگیری از خسارات احتمالی به ویژه با توجه به بارش برف در جاده‌های کوهستانی رشته کوه البرز واقع در شمال کشور تهمیدات لازم را برای سفری ایمن بکار گیرند.

گودرزی در خصوص هوای تهران گفت: هوای تهران امروز نیم ابری، همراه با بارش باران و برف در ارتفاعات خواهد بود که این وضعیت فردا نیز ادامه خواهد یافت و از بعد از ظهر روز جمعه شاهد کاهش ابر در تهران خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز نوسانان دمای تهران 14 تا هشت درجه سانتی گراد خواهد بود .

وی یادآور شد: امروز اردبیل با دو درجه زیر صفر سردترین استان کشور و بندرعباس با 30 در جه بالای صفر گرم‌ترین استان کشور هستند.

گودرزی افزود: سامانه بارشی بعد از ظهر روز شنبه از شرق و جنوب شرقی کشور خارج می‌شود.
نظرات بینندگان