arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۰۴۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴

آمريکا: اطمینان زیادی درباره دستيابي به توافق با ايران تا 11 فروردین داريم/ صالحی: درباره مسائل فنی ما به درک مشترکی نزدیک شدیم

یکی از مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا به نیویورک تایمز گفت ما اعتقاد بسیاری داریم که می توانیم تا سی و یکم مارس به توافق هسته ای با ایران دست یابیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا به نیویورک تایمز گفت ما اعتقاد بسیاری داریم که می توانیم تا سی و یکم مارس به توافق هسته ای با ایران دست یابیم.

به گزارش انتخاب، نیویورک تایمز نوشت وی که به همراه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به لوزان سوئیس رفته است گفت: «ما راهی را برای تحقق این هدف مشاهده می کنیم.»

 صالحي درباره رسيدن به توافق هسته اي ابراز خوش بيني کرد

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فرانسه با محکوم کردن دشمنان توافق با برنامه هسته ای ایران درباره رسیدن به توافق هسته ای ابراز خوشبینی کرد.

صالحی گفت :‌ « در مجموع من خوش بین هستم. اما حوادث منطقه ای و بین المللی نیز وجود دارد. »

این در حالی است که عربستان سعودی و کشورهای متحد عربی سنی نشین علیه حوثی ها در یمن مداخله نظامی کرده اند.

وی همچنین علیه « کسانی که در عرصه بین المللی منافع خود را در آشوب بیشتر می بینند هشدار داد » و گفت « آنها ساکت نمی مانند و سعی می کنند به شکلی عمل کنند که توافقی صورت نگیرد. »

صالحی در مذاکرات هسته ای که بامداد پنجشنبه در لوزان از سر گرفته شد حضور دارد.جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، محمد جواد ظریف همتای ایرانی وی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز در این مذاکرات حضور دارند. هدف از این مذاکرات دستیابی به توافق احتمالی پیش از 31 مارس است.

صالحی پیش از آغاز نشست گفت « ما گفتگوهای پیشین خود را بازنگری می کنیم.»

وی افزود :‌ « مسائل فنی، حقوقی و سیاسی به یکدیگر مرتبطند. این به معنای آن است که ما نمی توانیم مسائل فنی را حل کنیم اما مسائل سیاسی مانند تحریم ها بدون پاسخ باقی بمانند. تا زمانی که درباره همه موضوعات توافق نشود، توافقی حاصل نخواهد شد. »

اما صالحی تأکید کرد در نشست های پیشین، دو هیئت ایرانی و آمریکایی درباره مسائل فنی به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کردند.

وی افزود : « درباره مسائل فنی ما به درک مشترکی نزدیک شدیم در حالی که پیش از این اختلاف نظر وجود داشت. این بسیار کمک می کند و زمینه را برای توافق آینده فراهم می سازد. ما جلو می رویم اما همچنان به کار بیشتری نیاز است.»


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳
محمدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
0
42
به امید خدا
اما اینم در نظر بگیرید که عربستان دقیقا واسه همین توی این زمان به یمن حمله کرد که ایران وادار به واکنش نظامی کنه
باهوش باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
31
1
آقایون؛ وسط این قائله به راه انداخته عربستان، توافق خوب نمیشه کرد! صبر کنید
سرباز وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
19
3
خدا قوت. ایشالا اینطوری نشه:
ده سال بعد:
خوب پیش میریم ولی مشکلات فراوانی وجود داره!
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
0
33
حتما که نباید نظر داد
دعا هم میشه کرد
والا به مولا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
0
55
جناب دکتر ظریف! وزیر محترم امور خارجه

چه خردمندانه با استفاده از سالها تجربه در عرصه ديپلماسى امروز چنان شكافى بين دو متحد ديرين يعنى ايالات متحده و رژيم صهيونيستى ايجاد كردى كه از جنون سياسى نتانياهو و پاسخ اوباما مى توان به عمق اين شكاف پى برد. شمابه تندروها آموختى صحنه ديپلماسى عرصه شعار نيست، بلكه نيازمند شعوراست.سپاس جناب وزير كه با خرد،لبخند ومتانت جامه برازنده به تن دستگاه ديپلماسى پوشاندى، قدر بودنت را مى دانيم. دوستان موافق به اشتراک بذارین تا همه دوستان دلواپس متوجه بشوند.سالها پیش به رییس‌جمهور ایران گوجه پرت کردند و حق را به اسرائیل میدادند اما اکنون دنیا نتانیاهو را یک منزوی و متوهم میدانند...
این است تفاوت سیاست با حماقت...
نظرات بینندگان