arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴

فرمانده نيروي انتظامي: کاهش 8 درصد تصادفات جاده‌اي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: آمارها نشان می دهد از 25 اسفند تا ششم فروردین حدود هشت درصد تصادفات جاده ای نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سردار حسین اشتری در بازدید از محور قزوین - زنجان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: البته در این ایام از کل رانندگانی که در جاده های کشور تردد داشتند فقط هشت درصد آن‌ها تخلف رانندگی انجام داده اند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بررسی های اولیه نشان می دهند امسال مسافرت های نوروزی نسبت به سال گذشته تا به امروز سه درصد افزایش داشته است.

سردار اشتری با تشکر از فعالیت های صدا و سیما برای انعکاس اخبار ترافیکی جاده ها افزود: امسال حدود 500 هزار نفر از نیروهای پلیس راهور، هلال احمر، اورژانس، راهداری و آتش نشانی مشغول خدمت رسانی به مسافرین نوروزی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: البته در این بین 10 میلیون دانش آموز همیار پلیس به همراه 20 هزار دهیار و 100 هزار معلم به عنوان بازرسان نامحسوس به ماموران راهنمایی و رانندگی در موضوع ترویج فرهنگ درست رانندگی کمک می کنند.

سردار اشتری در ادامه به کاهش تلفات جاده ای در سال 93 نسبت به سال 92 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته هزار و 200 نفر کاهش تلفات داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: همچنین در موضوع جرایم نیز از 25 اسفند تا 6 فروردین پنج درصد کاهش جرایم در زمینه های مختلف در کل کشور داشته‌ایم.

سردار اشتری به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: محورهای مواصلاتی کشور از تراکم بالایی برخوردار هستند، بنابراین به رانندگان توصیه می شود برای حفظ ایمنی خود و سایر هموطنان به طور ویژه به نکات ایمنی و هشدارهای پلیس توجه کنند.
نظرات بینندگان