arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴

نشست دوجانبه صالحي و مونيز به پايان رسيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست‌ دوجانبه رئيس سازمان انرژي اتمي ايران و وزير انرژي آمريکا به پايان رسيد.

نشست دوجانبه صالحي و مونيز به پايان رسيدبه‌گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، نشست‌ دوجانبه "علي‌اکبر صالحي" رئيس سازمان انرژي اتمي ايران و "مونيز" وزير انرژي آمريکا به پايان رسيد.

شايان ذکر است؛ دور جاري مذاکرات هسته‌اي از امروز در لوزان سوئيس بين مقامات ايران و غرب آغاز شده است و تيم هسته‌اي کشورمان به اين منظور شب گذشته وارد سوئيس شدند.

سيد عباس عراقچي و مجيد تخت روانچي معاونان وزير خارجه کشورمان در آغاز اين دور با معاون وزير امور خارجه آمريکا ديدار و گفتگو کردند.

گفتني است؛ روز گذشته مجيد تخت روانچي عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي کشورمان در جمع خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات اخير اظهار داشت: مذاکرات خوبي داشتيم و اکنون به مرحله‌اي رسيديم که نياز به تصميم‌گيري جدي دارد و اميدوارم طرف مقابل بتواند تصميم مناسبي بگيرد. بيشتر

همچنين «علي اکبر صالحي» در حاشيه مراسم ترحيم والده رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران، در ارزيابي از مذاکرات اخير ايران با 1+5در لوزان سوئيس اظهار کرد: اين دور از مذاکرات خوب بوده و روندي رو به جلو داشته است.بيشتر

مذاکرات ميان ايران و گروه 1+5 شامل آمريکا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان بيش از دو سال است که براي دستيابي به توافقي همه جانبه درباره برنامه هسته اي ايران جريان دارد.

طرفين مذاکره کننده براي دستيابي به يک توافق سياسي تا قبل از 31 مارس (11فروردين) و رسيدن به توافقي جامع در ارتباط با جنبه‌اي فني اين موضوع تا 30 ژوئن (9 تير) اميدوارند.
نظرات بینندگان