arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴

خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی: اگر خلبان «جرمن وینگز» مسلمان بود، هیاهو می‌شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی روز پنج‌شنبه اذعان کرد که اگر خلبان هواپیمای سانحه‌دیده آلمانی مسلمان بود، رسانه‌های غربی جنجال به پا می‌کردند.

به گزارش فارس، روز پنج‌شنبه بازپرس پرونده سقوط هواپیمای خطوط هوایی «جرمن وینگز» اعلام کرد که «آندرس لوبیتز» کمک خلبان هواپیمای سانحه‌دیده این شرکت، عامل سقوط این هواپیما بوده است.

این هواپیمای مدل ایرباس 320 که از بارسلون اسپانیا راهی دوسلدورف آلمان بود، روز سه‌شنبه در بخش فرانسوی آلپ سقوط کرد و تمامی 150 سرنشین آن، از جمله دو خبرنگار ایرانی، کشته شدند.

امروز اعلام شد که لوبیتز زمانی که خلبان اصلی در کابین حضور نداشته، درب را بسته و هواپیما را عمدا ساقط کرده است. با این حال، بازپرس پرونده می‌گوید حادثه تروریستی نبوده و در حال بررسی دلیل این اقدام از سوی کمک خلبان، از جمله احتمال افسردگی و مشکلات روحی وی هستند. (جزئیات بیشتر)

اعلام جزئیات سانحه هوایی ایرباس 320، موجب شد تا بسیاری در شبکه‌های اجتماعی بنویسند که اگر خلبان مسلمان بود، قطعا این حادثه تروریستی اعلام می‌شد و جنجالی خبری به راه می‌افتاد.

حتی خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی نیز به این مسئله اذعان کرد و در توئیتر نوشت: «فقط کافی بود اسم این کمک خلبان محمد، علی، حسن... غیره بود. چه هیاهویی می‌کردند اینجا رسانه‌ها. اما الان: افسرده بوده‌ و اینا.»
نظرات بینندگان