arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

تايمز اسرائيل: تل‌آويو از پيشروي‌هاي انصارالله نگران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضور جنبش انصارالله يمن در شهر عدن مسئله‌اي است که به نوشته پايگاه صهيونيستي تايمز اسرائيل، مايه نگراني تل‌آويو شده است.

به گزارش فارس، پايگاه صهيونيستي تايمز اسرائيل روز پنج‌شنبه نوشت حضور جنبش انصارالله يمن در شهر عدن موجب نگراني اسرائيل شده است.

«عاوي ايساخاروف» نويسنده اين مطلب با بيان اينکه اسرائيل از چند ماه قبل همزمان با آغاز پيشروي‌هاي انصارالله نسبت به اين مسئله نگران بوده است، نوشته است که نگراني تل‌آويو بي‌دليل نيست چراکه اين گروه در تمامي تظاهرات‌هاي خود، شعارهاي انقلاب اسلامي ايران يعني «مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل» را سر مي‌دهد.

احتمال حمله به کشتي‌هاي اسرائيلي که از تنگه باب‌المندب عبور مي‌کنند، يکي از مواردي است که به نوشته تايمز اسرائيل، تل‌آويو را نگران کرده است.

تايمز اسرائيل همچنين مدعي شده است که پيشروي‌هاي انصارالله مي‌تواند به معني گسترش نفوذ ايران در منطقه و در نتيجه تقويت دست ايران در مذاکرات هسته‌اي باشد.

نويسنده اين مطلب در ادامه از «ضعف» آمريکا در مذاکرات هسته‌اي با ايران انتقاد کرده و نوشته است که واشنگتن بايد در اين گفت‌وگوها خواستار توقف فعاليت‌هاي نظامي خارجي ايران مي‌شد.

بامداد روز گذشته جنگنده‌هاي عربستان در تلاش براي مقابله با انقلاب مردم يمن، دست به اقدام نظامي در اين کشور زدند. تايمز اسرائيل مدعي شده است که هرچند رياض مي‌گويد اين عمليات با حمايت واشنگتن صورت‌گرفته، اما در واقع اعراب به دليل موضع آمريکا در مذاکرات هسته‌اي، خود وارد عمل شده‌اند.

در ماه‌هاي اخير گزارش‌هاي متعددي از همکاري‌هاي نظامي و اطلاعاتي اسرائيل و عربستان منتشر شده است. روز گذشته هم برخي مقامات انصارالله هم رياض را به همکاري با تل‌آويو در اقدام نظامي عليه يمن متهم کردند.
نظرات بینندگان