arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴
در گفتگو با روحاني مطرح شد؛

کامرون بر رسيدن به توافق هسته اي با ايران تاکيد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي نخست وزيري انگليس گفت ديويد کامرون و حسن روحاني در جريان گفتگو تلفني بر تعهداتشان براي نيل به توافق هسته اي تاکيد داشتند.

 اين سخنگو گفت که طرفين توافق داشتند که مذاکرات در پيش رو در سوئيس و احتمال تامين يک چارچوب سياسي تا پايان ماه جاري، يک فرصت تاريخي شمرده مي شود.

اين سخنگو اگرچه اشاره اي به جزييات مواد مذاکرات هسته اي نکرد، اما گفت که انگليس داراي رهيافت روشني در قبال اين مذاکرات بوده و معتقد است که احتمال توافق با ايران وجود دارد.

وي افزود : در ارتباط با مسايل دوجانبه، کامرون و روحاني همچنين از افزايش تعامل ميان مقامات انگليسي و ايراني و بازسازي تدريجي روابط دوجانبه استقبال کردند.

** انگليس مشتاق بازگشايي سفارت در تهران است
اين سخنگو اضافه کرد: نخست وزيرانگليس گفت ما مشتاق به بازگشايي سفارتمان در تهران هستيم اما هنوز يک سري مسايل مهمي وجود دارد که بايستي حل وفصل شوند.

اين سخنگو همچنين گفت که تماس تلفني 30 دقيقه اي نخست وزير انگليس با رييس جمهوري ايران که بر روي سه موضوع يمن، مذاکرات هسته اي پنج به علاوه يک با تهران، مسايل دو جانبه از جمله بازگشايي سفارت انگليس در تهران بود، 'صميمانه ' و ' اساسي' بوده است.

رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه تلاش هاي فشرده براي تکميل رايزني هاي مرتبط با مسايل هسته اي و تحولات منطقه اي، روز پنجشنبه با نخست وزير انگليس و روساي جمهوري روسيه، فرانسه و چين گفت و گو کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان