arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

ميزان درآمد بازيگران درجه يک هاليوودي فاش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 لئوناردو دي‌کاپريو براي هر فيلم چقدر دستمزد دريافت مي‌کند؟ اين دستمزد تابع چه شرايطي مي تواند باشد؟

ديگر همه مي‌دانند که ستاره‌هاي درجه يک امروزي ديگر آنقدر که قبلا درآمد داشتند پول کسب نمي‌کنند. اين مسئله حقيقت دارد، اما به اين معني نيست که آن‌ها درآمد کمي دارند. بررسي آمار تهيه‌کنندگان، مدير برنامه‌ها و مسئولان اجرايي نشان مي‌دهد که حداقل شش بازيگر در حال حاضر براي هر فيلم ۲۰ ميليون دلار دريافت مي‌کنند - که درست به ميزان دوران طلايي درآمد بازيگران هاليوودي دهه ۱۹۹۰ و بازيگراني مثل کوين کاستنر، مل گيبسون و تام کروز است که به آن ارقام جادويي دست پيدا کردند.

کلوب ۲۰ ميليون دلاري‌ها در حال حاضر شامل رابرت داوني جونيور، لئوناردو دي‌کاپريو، ساندرا بولاک، آنجلينا جولي، دنزل واشنگتن و مت ديمون مي‌شود و به نوع فيلم‌هايي که آن‌ها بازي مي‌کنند بستگي دارد؛ داوني اين رقم را از مجموعه فيلم‌هاي «مرد آهني» به دست مي‌آورد، و ديمون هم آن را براي فيلم بعدي «بورن» به دست خواهد آورد، اما هيچ يک از آن‌ها نتوانستند با فيلم‌هاي «قاضي» و «مردان يادبودها» به اين ارقام دست پيدا کنند.

رتبه اول به دي‌کاپريو تعلق دارد که براي نقش‌آفريني در فيلم «گرگ وال استريت» ۲۵ ميليون دلار پيش از ايفاي نقشش دريافت کرد، اما اين مساله عواقبي هم داشت که از جمله آن‌ها مي‌توان به اين اشاره کرد که اين رقم شامل هزينه تهيه‌کنندگي او هم مي‌شد و بالاتر رفتن از سطح بودجه به اين معني بود که بايد کمي از درآمدش را صرف آن مي‌کرد.

بردلي کوپر هم که طي چند سال اخير بسيار فعال بوده، انتظار مي‌رود بعد از موفقيت «تک تيرانداز آمريکايي» و کسب سه نامزدي دريافت جايزه اسکار به عنوان يک بازيگر نقش اول، بتواند بين ۱۵ تا ۲۰ ميليون دلار براي هر فيلم به دست بياورد - که مي‌تواند او را بالاتر از ۱۵ ميليون دلاري که براي قسمت سوم «خماري» دريافت کرده بود ببرد. بن افلک و چنينگ تيتوم هم مي‌توانند با به دست آوردن نقش درست تا همين حدود درآمد داشته باشند.

نه يک نفر، بلکه چهار زن هم در محدوده درآمد ۱۵ ميليون دلاري هستند: ساندرا بولاک، آنجلينا جولي، مليسا مک‌کارتي و جنيفر لارنس. بولاک هنوز هم با درآمد اوليه ۲۰ ميليون دلاري و درآمد نهايي ۷۰ ميليون دلاري (با احتساب سودها) پردرآمدترين بازيگر زن هاليوود است، اما آن قرارداد قبل از کاهش‌هاي کنوني امضا شده بود و به طور مثال او براي فيلم «پليس» ۱۰ ميليون دلار دريافت کرد. مک‌کارتي هم مي‌تواند براي نقش‌هاي اول همانقدر کسب کند.

جولي براي فيلم «شرور» کمپاني ديزني بيش از ۱۵ ميليون دلار گرفت و متخصصان مي‌گويند او مي‌تواند در صورت شکل گرفتن قسمت دوم اين فيلم تا ۲۰ ميليون دلار به دست بياورد. لارنس براي «بازي‌هاي گرسنگي: گرفتن آتش» ۱۰ ميليون دلار درآمد داشت و مي‌تواند به راحتي در قسمت بعدي يک فيلم چند قسمتي تا ۱۵ ميليون دلار بگيرد.

در عين حال بيشتر بازيگران ممکن است دستمزدهاي کمتر، به ويژه براي فيلم هايي که دنباله دار نيستند، هم دريافت کنند. نمونه آن برد پيت که دستمزدي يک رقمي براي بازي در فيلمي درباره جنگ جهاني دوم ساخته رابرت زمه کيس مي‌گيرد. با اين حال اين رقم با آنچه او براي ادامه فيلم «لعنتي‌هاي بي آبرو» تارانتيونو خواهد گرفت قابل مقايسه نخواهد بود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان