arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

بان کی‌مون:در مقابل تهدید تسلیحات بیولوژیکی هوشیار باشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل سازمان ملل به تمامی جهان تأکید کرد تا همواره در قبال تهدید تسلیحات بیولوژیکی هوشیار بمانند؛ درخواستی که با وجود پیشرفت‌ها از جانب جامعه بین‌الملل در قبال جلوگیری از گسترش این تسلیحات مطرح شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسیا، بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، در بزرگداشت چهلمین سال اجرای کنوانسیون مقابله با تسلیحات شیمیایی به این نکته اشاره کرد که هنجار مقابله با استفاده و مالکیت تسلیحات شیمیایی همواره به قوت خود باقی است و هیچ کشوری نباید به دنبال داشتن این تسلیحات باشد.

کنوانسیون مقابله با تسلیحات بیولوژیکی در سال 1972 به امضا رسید و در 1975 به اجرا درآمد و براساس آن ساخت، تولید، مالکیت، انتقال، انبارکردن و استفاده از تسلیحات سمی و بیولوژیکی ممنوع است. این کنوانسیون هم اکنون 173 کشور عضو دارد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه بیانیه خود آورده است: کشورهای عضو باید درباره افزایش تهدید تسلیحات بیولوژیکی همچنان هوشیار و آگاه باشند چرا که این گونه تسلیحات خطری برای جامعه بشریت است و باید تمامی این گونه تسلیحات از میان برده شوند.

وی همچنین از 23 کشور دیگر که هنوز به این کنوانسیون نپیوسته‌اند خواست تا بدون تأخیر این توافق را بپذیرند و عضوی از آن شوند.
نظرات بینندگان