arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

عراقچي: نااميد نيستيم و هنوز خوشبينيم/ تا هر زمان لازم باشد در لوزان مي‌مانيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي با بيان اينکه اختلاف‌ها جدي است، گفت: نااميد نيستيم و هنوز خوشبين‌ هستيم و تا هر موقع که لازم باشد در لوزان مي‌مانيم.

سيد عباس عراقچي مذاکره کننده ارشد ايران صبح امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران در خصوص روند مذاکرات هسته‌اي در لوزان گفت: مذاکرات امروز نيز روند خود را به شکل جدي دنبال مي‌کند. هنوز نمي‌توان پيش بيني کرد که آيا در پايان اين دور يا اين هفته مي‌توان به فهم مشترکي در خصوص راه‌حل‌ها رسيد يا خير.

وي خاطرنشان کرد: تلاش ما اين است که بتوانيم در خصوص تمام موضوعات به يک راه‌حل برسيم و سپس در ماه‌هاي آينده اين راه‌حل‌ها را مکتوب کنيم.

عراقچي در عين حال يادآور شد: هنوز در موقعيتي نيستيم که بتوانيم در اين خصوص قضاوت کنيم، اما گفت‌و‌گوها با جديت کامل در حال انجام است. تا هر موقع که لازم باشد اينجا مي‌مانيم و تلاش مي‌کنيم بحث‌ها را به پيش ببريم. مقدار زيادي از پيشرفت به اراده سياسي طرف مقابل بستگي دارد.

عراقچي در پاسخ به اين پرسش که آيا اختلاف‌ها جدي است؟ عنوان کرد: تمام اختلاف‌ها جدي است و ما تلاش مي‌کنيم که از اين اختلاف‌ها کم کنيم. نااميد نيستيم و هنوز اميدوار و خوشبين هستيم، اما هنوز براي اظهارنظر در اين خصوص که آيا مي‌توانيم به راه‌حل در خصوص تمام مسائل برسيم يا خير؟ زود است.

معاون وزير خارجه کشورمان در خصوص شکل مذاکرات امروز جمعه هم گفت: امروز هم مانند ديروز در تمام سطوح مختلف مذاکره خواهيم داشت. ساعت 10 صبح مذاکره بين وزراي امور خارجه ايران و آمريکا با حضور آقايان صالحي و مونيز و معاونان دو طرف برگزار مي‌شود و همزمان يا پس از آن ما با ساير اعضاي 1+5 نيز ديدار خواهيم داشت.

وي ادامه داد: احتمالا در پايان روز مانند ديروز يک جلسه مجدد با مجموعه 1+5 خواهيم داشت. امروز ترکيبي از ديدارهاي دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف کارشناسي ، معاونان و وزراي امور خارجه برگزار خواهد شد و اميدواريم که اين ديدارها به پيشرفتي در مذاکرات منتهي شود

دور جديد رايزني‌هاي هسته‌اي از چهارشنبه شب در شهر لوزان در جريان است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان