arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

بشار اسد: سوريه از گسترش حضور روسيه در شرق مديترانه حمايت مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس جمهور سوريه در اظهارتي اعلام کرد دمشق آماده است به روسيه اجازه دهد تا مرکز خدمات دريايي خود را در بندر طرطوس به يک پايگاه نظامي در شرق درياي مديترانه تبديل کند.

به گزارش ايتارتاس، «بشار اسد» در جمع خبرنگاران روسيه گفت : مقامات سوريه با تصميم مسکو در مورد نوسازي مرکز خدمات دريايي خود در بندر طرطوس و تبديل آن به يک پايگاه نظامي، در صورت اتخاذ چنين تصميمي از سوي مسکو، مخالف نيستند.

رئيس جمهور سوريه گفت: ما از گسترش حضور روسيه در شرق مديترانه، به ويژه در سواحل و بنادر خود استقبال مي کنيم. حضور روسيه در مناطق مختلف جهان، از جمله در شرق درياي مديترانه به ويژه در بندر طرطوس سوريه، براي حفظ موازنه اي که از بيش از 20 سال پيش با فروپاشي اتحاد جماهير شوروي سابق از بين رفته، ضروري است.

رئيس جمهور سوريه گفت : هر چه حضور روسيه در منطقه ما بيشتر شود، شرايط عادي تر خواهد شد، زيرا روسيه نقش بسيار مهمي در تقويت ثبات در سراسر جهان ايفا مي کند.

وي در عين حال خاطرنشان کرد که مسکو بايد به تنهايي در مورد تبديل مرکز خدمات فني طرطوس به يک پايگاه دريايي تصميم بگيرد.

رئيس جمهور سوريه گفت نقشي که روسيه در منطقه ايفا مي کند در خدمت ثبات اين منطقه و امنيت جهان است.

بشار اسد در گفتگو با رسانه هاي روسي افزود : حضور روسيه از جمله در بندر طرطوس سوريه براي ايجاد توازني که جهان پس از متلاشي شدن شوروي سابق از دست داد لازم و ضروري است. حضور روسيه در مکانهاي مختلف جهان از جمله در بندر طرطوس براي ايجاد نوعي از توازن که جهان بيش از بيست سال پيش ، بعد از متلاشي شدن روي سابق از دست داد بسيار ضروري است.

 بخشي از اين حضور در بندر طرطوس است. از نظر ما هر اندازه که اين حضور افزايش يابد براي ثبات در اين منطقه بهتر است زيرا نقش روسيه يک نقش مهم براي ثبات جهان است. طبيعتا ما در اين چارچوب مي توانيم قطعا تأکيد مي کنيم از هرگونه حضور روسيه استقبال مي کنيم.
منبع: مهر
نظرات بینندگان