arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

پاکستان: به عربستان قول حمايت نظامي عليه يمن نداديم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير دفاع پاکستان اعلام کرد که اين کشور قول نداده است که به ائتلافي بپيوندد که عربستان در جنگ عليه يمن آن را رهبري مي‌کند.

«خواجه آصف» وزير دفاع پاکستان امروز جمعه اعلام کرد که اسلام‌آباد تصميمي مبني بر اينکه حمايت نظامي از ائتلاف عربستان در جنگ عليه يمن اتخاذ نکرده است.

بنا بر گزارش رويترز، آصف که در پارلمان صحبت مي‌کرد، خطاب به نمايندگان گفت: هيچ تصميمي براي مشارکت در جنگ نگرفته‌ايم. هيچ وعده‌اي نداده‌ايم. وعده نداديم که حمايت نظامي از ائتلافي بکنيم که عربستان آن را در يمن هدايت مي‌کند.

او در عين حال گفت: اما پاکستان به دفاع از عربستان در رويارويي با هر خطري که تماميت آن را تهديد کند، متعهد است.

اين مقام پاکستاني افزود: در سوريه و يمن و عراق دودستگي‌هايي وجود دارد که بايد مهار شود. بحراني است که براي پاکستان نيز پيامدهايي دارد.

جنگنده‌هاي عربستان سعودي از بامداد پنجشنبه 6 فروردين حملات هوايي به نقاط وابسته به ارتش و انصارالله يمن را آغاز و ادعا کردند که کشورهاي متعددي از جمله پاکستان از آنان حمايت مي‌کنند.

پيش از اين دفتر نواز شريف نخست‌وزير پاکستان اعلام کرده بود که هر تهديدي عليه عربستان، «پاسخ قوي» از طرف اسلام‌آباد در بر خواهد داشت.

نواز شريف با خاندان حاکم بر عربستان روابط خوبي دارد. او پس از کودتا در سال 1999 که به دور دوم نخست‌وزير او در پاکستان خاتمه داده بود، به عربستان رفت و ساکن اين کشور شد.

سال گذشته نيز عربستان کمک 1.5 ميليارد دلاري به اسلام‌آباد کرد تا ذخيره ارزي خود را بالا ببرد تا بتواند به تعهدات مالي بين‌المللي خود عمل کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان