arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

افزایش دوبرابری شمار پناهجویان سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد، شمار پناهجویان در کشورهای توسعه یافته به بالاترین خود حد در ۲۲ سال اخیر رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌.بی.سی، بر اساس گزارش سازمان ملل، نزدیک به ۸۶۶ هزار پناهجو در حال حاضر درخواست‌های پناهندگی خود را ثبت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است، در حال حاضر شمار پناهجویان در جهان به بالاترین حد از زمان آغاز جنگ بوسنی در اوایل دهه ۹۰ میلادی رسیده است.

جنگ و ناآرامی در سوریه و عراق اصلی‌ترین دلیل افزایش پناهندگان معرفی شده است.

آلمان با ۱۷۳ هزار درخواست پناهندگی، حدود ۳۰ درصد کل درخواست‌ها در اتحادیه اروپا، شاهد حضور بیشترین تعداد پناهجویان بوده است.

بنا به گزارش کمیساریای عالی پناهندگان، پس از آلمان کشورهای آمریکا، ترکیه، سوئد، و ایتالیا بالاترین تعداد پناهجویان را به خود جلب کرده‌اند.

درخواست‌های پناهندگی نزدیک به ۶۰ درصد پناهجویان در این پنج کشور ثبت شده است.

ملیسا فلمینگ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان گفته است، افزایش شمار پناهجویان ارتباطی مستقیم با درگیری‌های جاری در سوریه و عراق دارد که بدترین بحران انسانی در دوران معاصر را پدید آورده است.

وی از کشورهای اروپایی خواسته است که با گشودن درهای خود به روی پناهجویان از خود همان سخاوتی را به نمایش گذارند که در دهه ۱۹۹۰ در قبال جنگ بالکان نشان دادند.

کمیساریای عالی پناهندگان می‌گوید: در گزارش آماری خود میلیون‌ها شهروند آواره سوریه را که در لبنان و اردن پناه گرفته‌اند، محاسبه نکرده است.

بیشترین درخواست پناهندگی در سال ۲۰۱۴ متعلق به شهروندان سوری است که حدود ۱۵۰ هزار نفر، بیش از دو برابر سال ۲۰۱۳، هستند.

از آغاز درگیری‌های سوریه در سال ۲۰۱۱، تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۱۵ هزار تن کشته شده‌اند.

پناهجویان عراقی امسال با حدود ۶۹ هزار درخواست پناهندگی دومین رتبه را دارند.

در گزارش سازمان ملل متحد نیز آمده است، شهروندان افغان سومین گروه بزرگ پناهجویان را تشکیل می‌دهند و پس از آنها پناهجویانی از صربستان، کوزوو و اریتره جای دارند.

نزدیک به یک چهارم پناهجویان ثبت شده در آلمان، شهروندان سوریه هستند.

در آمریکا، اغلب پناهجویان شهروندان مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای مرکزی هستند که از دست باندهای مواد مخدر و گروه‌های تبهکاری گریخته‌اند.

انگلیس در این گزارش با پذیرش بیش از ۳۱ هزار تن هشتمین کشور بزرگ دریافت کننده درخواست پناهجویان معرفی شده است.
نظرات بینندگان