arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

حمایت قاضی‌القضات فلسطین از تجاوز به یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قاضی‌القضات فلسطین ضمن اعلام حمایت کامل از تجاوز نظامی به یمن، از اعراب خواست با حماس که کنترل غزه را در دست گرفته نیز مانند حوثی‌ها در یمن رفتار شود.

به گزارش فارس، «محمود الهباش» قاضی‌القضات فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به تجاوز عربستان و 10 کشور دیگر به یمن از اعراب خواست با مُشتی آهنین به هر طرفی که به گفته از مشروعیت خارج شده، پاسخ دهند همانگونه اکنون در یمن عمل شده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس نیز روز گذشته از تجاوز نظامی عربستان به مردم یمن تحت عنوان حمله به شورشی‌های حوثی‌، حمایت کرده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، الهباش در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مسجد «الضریح» رام‌الله گفت: حمایت از مشروعیت در هر گوشه جهان عرب، واجبی بر  گردن رهبران عرب (اتحادیه عرب) است و آنها باید خارج شدگان از مشروعیت را صرف‌نظر از زمان، مکان و حال با دستانی آهنین پاسخ گویند و آغاز آن باید از فلسطین باشد.

وی مدعی شد: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد (در اشاره به تسلط حماس به غزه) کودتاست نه جدایی و اختلاف؛ باید با آن قاطع برخورد شود ؛ گفت و گو با کودتاگران معنا ندارد و باید با مشتی آهنین پاسخ آنها را داد.

الهباش افزود: اگر برای مسأله یمن نیز از همان ابتدا اقدام می‌شد به وضعیت کنونی دچار نمی‌شد. وی تاکید کرد که حالات دیگری در امت عرب وجود دارد که باید مانند یمن با آن برخورد شود وگرنه همه باید بهائی گزاف بدهند.
نظرات بینندگان