arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

حمایت هاموند از حمله نظامی عربستات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه انگلیس با متهم کردن ایران به حمایت از جنبش انصارالله گفت عربستان مجبور به مداخله نظامی در یمن شده است.

به فارس، «فیلیپ هاموند»، وزیر خارجه انگلیس روز جمعه با متهم کردن ایران به حمایت از جنبش انصارالله درباره تحولات یمن ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: «ما همه از این بابت نگرانیم که اجازه ندهیم حوادث یمن به یک جنگ نیابتی تبدیل شود. هاموند در ادامه گفت سعودی‌ها نمی‌توانند یک حکومت مورد پشتیبانی ایران در یمن را تحمل کنند، لذا مجبور به مداخله شدند.

بامداد پنج‌شنبه (دیروز) سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند و محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان، این عملیات را هدایت می‌کند.

«ضیف الله الشامی» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز پنجشنبه به خبرگزاری فارس گفت: «ما می‌دانیم که تجاوز و حمله هوایی سعودی‌ها با فرمان اسرائیل و آمریکا انجام گرفته است.»
نظرات بینندگان