arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

آغاز فصل تازۀ نبرد ميان اردوغان و گولن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دادستان کل ترکيه در آنکارا امروز جمعه 32 نفر را به تقلب در آزمون استخدامي دولت در سال 2010 ميلادي متهم کرد که از آغاز فصل تازه‌اي از جنگ بين رجب طيب اردوغان با فتح الله گولن رقيب مخالف سرسخت وي حکايت دارد.

خبرگزاري "دوگان" ترکيه به نقل از يک منبع قضايي گفت: 82 نفر در ارتباط با اين پرونده در حدود 20 شهر ترکيه بازداشت شده اند.

اين کارمندان دولتي به وابستگي به يک سازمان مجرم، اختلاس، جعل اسناد و از بين بردن اسناد و سوء استفاده از قدرت متهم شده اند.

دفتر دادستاني در آنکار با انتشار بيانيه اي اعلام کرد: گمان مي رود که 616 نفر، آگاهانه در آزمون استخدامي دولتي در سال 2010 ميلادي تقلب کرده اند.

براساس اين بيانيه، تحقيقات نشان مي دهد که بيش از 3200 داوطلب استخدامي در آزمون شرکت کرده و 120 نفر از آنها به يکصد سوال و حتي 350 نفر از آنها به همه سوالات به طور درست پاسخ داده اند؛ امري که حدس و گمان درخصوص تقلب در آزمون را ايجاد کرده است.

روزنامه حريت ترکيه به نقل از منابع امنيتي نوشت: محتواي آزمون به سرقت رفته و بين داوطلب هاي نزديک به گروه فتح الله گولن که از آمريکا بر مجموعه اي از مدارس، سازمان هاي غيردولتي و موسسات بسيار بانفوذ نظارت دارد، توزيع شده است.

رجب طيب اردوغان بيش از يکسال پيش جنگ عليه گروه گولن را - که در گذشته هم پيمانش بود- آغاز کرد. او دستور داد پاکسازي بي سابقه هزاران کارمند بويژه در پليس و دستگاه قضايي صورت گيرد.

اردوغان، فتح الله گولن را به طرح اتهامات ساختگي فساد از سال دسامبر 2013 ميلادي عليه دولت و نزديکان خودش و ايجاد "يک دولت موازي" باهدف سرنگون کردنش دولتش متهم مي کند.

منبع : العالم
نظرات بینندگان