arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

انصارالله حضور فرماندهان ايراني در يمن را تکذيب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انصارالله يمن خبر يک رسانه انگليسي درباره حضور فرماندهان ايراني در يمن را تکذيب کرد.

"محمد البخيتي" عضو شوراي سياسي جنبش انصارالله يمن هرگونه حضور فرماندهان ايراني در يمن براي کمک به اين جنبش را تکذيب کرد.

خبرگزاري انگليسي بي بي سي ساعتي پيش مدعي حضور يکي از فرماندهان برجسته ايراني در يمن براي ارائه مشاوره به جنبش انصارالله يمن شد.

همچنين هيئت سازمان ملل در صنعا خودرا براي ترک يمن آماده مي کند و با انصارالله براي انتقال افراد خود به جيبوتي هماهنگي کرده است.

عربستان سعودي روز گذشته (6 فروردين) با همکاري آمريکا، مصر، بحرين، امارات، قطر و کويت حملات خود به يمن را آغاز کرد. اين عمليات که با پشتيباني و چراغ سبز آمريکا آغاز شده "طوفان قاطع" ناميده شده است. عربستان امروز نيز حملات خود به يمن را از سر گرفت و بخشهايي از مناطق مرزي، استان صعده در شمال يمن را با موشک و توپ بمباران کرد.

بر اساس اين گزارش، عربستان در اين بمباران‌ها مناطق شدا، رازح و کتاف در صعده را هدف قرار داد که در اين حملات 20 نفر از شهروندان يمني به شهادت رسيده اند.

خبرنگار الميادين خبر داد که بمباران‌هاي عربستان مناطق مسکوني در صعده را هدف قرار داده و بر اساس توافقات با يمن، هيچ‌گونه پايگاه نظامي در استان صعده وجود ندارد.

خبرنگار خبرگزاري روسي اسپوتنيک که در يمن به سر مي‌برد، مي‌گويد در جريان اين حملات هوايي تاکنون [تا روز گذشته] 65 نفر از شهروندان يمني شهيد شده‌اند.

خبرنگار شبکه خبري "العالم" نيز گزارش داده است که کميته‌هاي مردمي يمن و انصار الله وارد بيش از 35 روستاي مرزي عربستان شده‌اند.

اين شبکه خبري گزارش داده است که مرز ميان يمن و عربستان در استان صعده متشنج بوده و هواپيماهاي عربستان به‌طور گسترده بر فراز مناطق مرزي کوهستاني يمن به‌ويژه "رازح" و "خولان" سرگرم پروازند.

5 کشور حاشيه خليج فارس شامل عربستان سعودي، بحرين، قطر، کويت، امارات در جنگ عليه يمن شرکت کرده اند. علاوه بر کشورهاي مذکور، مغرب، سودان، اردن، و مصر نيز در جنگ عليه يمن به عربستان پيوسته‌اند. اين در حالي است که پاکستان نيز از آمادگي خود براي مشارکت در اين جنگ خبر داده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان