arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴

پاکستان از همراهی با تروریسم سعودی انصراف می‌دهد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دولت پاکستان با تعویق سفر هیئت سیاسی خود به ریاض، تاکید کرد که در عملیات نظامی علیه یمن شرکت نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که تاکنون تصمیمی برای شرکت در عملیات نظامی علیه یمن نگرفته است.

خبرگزاری دولتی عربستان پیشتر نوشته بود: پاکستان یکی از کشورهایی است که تمایل خود برای مشارکت در عملیات یمن را که چهارشنبه شب آغاز شد، اعلام کرده است. بدین ترتیب نام پاکستان هم در شمار کشورهای ائتلاف ضد یمنی به سرکردگی تروریست های آل سعود درج شده بود.

اما به نوشته "رأی الیوم"، خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان امروز جمعه همزمان با ادامه تجاوز هوایی عربستان و همپیمانانش به یمن گفت که هیچ تصمیمی در ارتباط با مشارکت احتمالی پاکستان در این عملیات اتخاذ نشده است.

وی افزود: نمی خواهیم در این گسترش "درگیری" وارد شویم و تلاش خواهیم کرد که آن را مهار کنیم.

سفر هیئت پاکستانی نیز که انتظار می رفت امروز بعد از نشست اتحادیه عرب وارد ریاض شود، یک یا دو روز به تعویق افتاده است.

خواجه آصف گفت: ما در هرگونه درگیری که جهان اسلام را تقسیم می کند، مشارکت نمی کنیم و نخواهیم کرد.

وی در عین حال گفت که "پاکستان از حاکمیت عربستان و سلامت ارضی آن در برابر هرگونه تهدیدی با هر هزینه ای که باشد، دفاع خواهد کرد".

روزنامه "داون" (Dawn) پاکستان هم درباره مشارکت نظامی در عملیات عربستان هشدار داد و از دولت اسلام آباد خواست تا نقشی دیپلماتیک را به امید نزدیک کردن روابط عربستان با همسایه ایرانی خود ایفا کند.

عربستان علاوه بر اعطای نفت، کمک های مالی زیادی به پاکستان به عنوان تنها کشور مسلمان دارای بمب هسته ای ارائه می کند. ریاض همچنین به بخش نظامی پاکستان کمک می کند.

نظرات بینندگان