arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۲۳۷
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴
اخبار لحظه به لحظه از تجاوز عربی به یمن؛ تداوم حملات شبانه

سرنگونی هواپیمای ائتلاف عربستان + بازداشت خلبان/ بمباران قصر ریاست جمهوری/ سخنگوي عملیات «عاصفه الحزم» : قبل از هر هجوم با منصور هادي هماهنگي مي شود/ به هیچ کشوری اجازه نمی دهیم به حوثی ها کمکی کند/ انصارالله: براي جنگي طولاني آماده ايم

احمد العسیری سخنگوی عملیات موسوم به عاصفه الحزم ( طوفان قاطعیت ) تحت فرماندهی عربستان در یمن روز جمعه اعلام کرد امارات متحده عربی «فعالانه» در حملات هوایی علیه انصارالله و متحدانشان در یمن شرکت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بمباران قصر ریاست جمهوری + 20 کشته در صعده/ سخنگوي عمليات ضد يمن: قبل از هر هجوم با منصور هادي هماهنگي مي شود/ به هیچ کشوری اجازه نمی دهیم به حوثی ها کمکی کند/ انصارالله: براي جنگي طولاني مدت آماده ايم

بکه المیادین بامداد شنبه در خبری فوری از سرنگونی یک فروند جنگنده ائتلاف ضد یمنی عربستان با آتش ضد هوایی ارتش این کشور و دستگیری خلبان آن خبر داد.

به گزارش المیادین، این جنگنده ائتلاف ضد یمنی تحت فرمان عربستان سعودی در منطقه بنی حشیش شمال صنعا سرنگون شد و خلبان سودانی آن دستگیر شده است.

جنگنده ائتلاف ضد یمنی در حالی ساقط شده است که حملات جنگنده های این ائتلاف ساعتی پیش علیه مردم یمن با تمرکز بر بمباران صنعا آغاز شده است.

همچنین منابع خبری از درگیری های شدید بین ارتش یمن و طرفداران منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن در جاده العرقوب منتهی به زنگبار خبر دادند.

مقام های وزارت بهداشت یمن روز جمعه گفتند که دستکم 60 غیرنظامی در تهاجم هوایی چند ساعته اخیر سعودی و متحدانش به یمن، جان باخته اند.

همچنین گزارش شده است که ده ها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان در تهاجم هوایی سعودی و هم پیماناش به مناطق مسکونی یمن که از روز پنجشنبه آغاز شده، جان خود را از دست داده اند.

 بمباران قصر ریاست جمهوری + 20 کشته در صعده

شبکه الجزیره در خبری فوری مدعی شد: جنگنده های نیروهای عربی، قصر ریاست جمهوری و ساختمان فرماندهی نیروهای احتیاط را در صنعا بمباران کردند.

همچنین گزارش شده که 20 نفر در صعده کشته شده اند.

همچنین شاهدان اعلام کردند هواپیماهای جنگنده تحت هدایت عربستان شامگاه جمعه اهداف مختلفی را در اطراف صنعا پایتخت و نیز در جنوب یمن بمباران کردند.

به گفته ساکنان در این حملات هوایی، سکوی های پرتاب موشک فرودگاه بین المللی صنعا و نیز مراکز نظامی در شرق، غرب و جنوب پایتخت یمن هدف قرار گرفتند.

مجموعه کاخ ریاست جمهوری یمن نیز برای سومین بار از زمان آغاز حملات در شامگاه چهارشنبه هدف حمله قرار گرفت.

شاهدان همچنین اعلام کردند هواپیماهای جنگی بر فراز منطقه ضالع در مرکز استانی به همین نام ، پرواز کردند و سامانه های دفاع ضد هوایی نیز به سوی هواپیماهای تیراندازی کردند. با این حال این منابع به اهداف حملات اشاره نکردند.

سخنگوي عمليات ضد يمن: قبل از هر هجوم با منصور هادي هماهنگي مي شود

سخنگوی عملیات عاصفه الحزم  (طوفان قاطعیت) مدعی شد هواپیماهای جاسوسی ما دایما بر فراز یمن در پروازند و فرماندهی عملیات با حکومت قانونی، کمیته های مردمی (طرفداران منصور هادی) و بخشی از ارتش یمن هماهنگ و در تماس هستیم.

وی با بیان اینکه قبل از هر هجوم با منصور هادی هماهنگی صورت می گیرد، مدعی شد: هدف ما حمایت از ملت یمن و تامین امنیت و ثبات آن است.

 تجمعات حوثي ها در شمال و جنوب يمن هدف قرار گرفت/ به هیچ کشوری اجازه نمی دهیم به حوثی ها کمکی کند

سخنگوی عملیات موسوم به عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) گفت به هیچ کشوری اجازه نمی دهیم به حوثی ها کمکی کند.

سخنگوی این عملیات در کنفرانس خبری مدعی شد امروز در شمال و جنوب یمن تحرکات حوثی ها را هدف قرار دادیم تا نتوانند به یکدیگر کمک کنند زیرا آنان در پی انتقال مهمات و تسلیحات از صعده به صنعا و بالعکس هستند. وی افزود ما تلاش می کنیم پل های ارتباطی حوثی ها را قطع کنیم و از مردم یمن می خواهیم از اطراف تجمعات حوثی ها و خودروهای آنان دور شوند. ما همچنین سامانه موشکی حوثی ها را بمباران کردیم. سخنگوی عملیات موسوم به عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) افزود: جنگنده های اماراتی هم در عملیات مشارکت داشتند هر چند هر کدام از کشورها براساس جدول زمانی و مامورت محول اقدام می کنند،هم اکنون نزدیک مرزهای عربستان هیچ تحرکی از حوثی ها مشاهده نمی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید برخی خبرها از وارد شدن ارتش ایران به یمن حکایت دارد و آیا نیروهای ائتلاف نیز ممکن است وارد یمن شوند گفت عملیات ما براساس جدول زمانی و اهداف مورد نظر است و البته ما مایل به طولانی شدن عملیات نیستیم با این حال تا زمانی که نیاز باشد به عملیات ادامه می دهیم و اما درمورد تحرکات دیگر نیروها، به هیچ کس و به هیچ کشوری اجازه داده نخواهد شد به شبه نظامیان حوثی هیچ کمکی کند. سخنگوی عملیات موسوم به عاصفه الحزم گفت ما توانسته ایم هواپیماهایی را که در اختیار حوثی ها است منهدم کنیم و هیچ جنگنده یمنی را تاکنون مشاهده نکرده ایم که بخواهد عملیاتی انجام دهد و بر فضای یمن تسلط کامل داریم.

وی همچنین مدعی شد: ارتش یمن در عدن برای حمایت از رئیس جمهور قانونی یمن می جنگد و ما از آن حمایت می کنیم.


امارات در حملات هوايي مشارکت دارد

احمد العسیری سخنگوی عملیات موسوم به عاصفه الحزم ( طوفان قاطعیت ) تحت فرماندهی عربستان در یمن روز جمعه اعلام کرد امارات متحده عربی «فعالانه» در حملات هوایی علیه انصارالله و متحدانشان در یمن شرکت می کند.

العسیری در گفتگوی مطبوعاتی در ریاض گفت :«تمام کشوهای عضو ائتلاف در اقدامات جنگی مشارکت دارند ، اما نیروهای هوایی امارات در این عملیات مشارکت فعال دارند.»

سرتیپ العسیری تاکید کرد «حریم هوایی یمن تحت کنترل کامل نیروهای ائتلاف است و هواپیماهایی که در اختیار حوثی ها بودند در ابتدای مداخله نظامی در روز پنجشنبه منهدم شدند.»

وی افزود:«هواپیماهای تحت فرماندهی عربستان روز جمعه پایگاه هوایی العند را در شمال عدن (واقع در جنوب یمن) هدف قرار دادند. انصارالله طی هفته جاری کنترل این پایگاه را در اختیار گرفته بودند.»

 المنار: بخش زيادي از منطقه الجليله در استان ضالع يمن پاکسازي شد

شبکه المنار در خبری فوری گزارش داد: بخش زیادی از منطقه الجلیله در استان ضالع یمن توسط ارتش و کمیته های مردمی انصارالله از لوث القاعده و باقی ماندگان شبه نظامیان منصور هادی پاکسازی شد.

سخنگوي جنبش انصارالله: براي جنگي طولاني مدت آماده ايم

سخنگوی جنبش انصارالله در گفتگو با شبکه المسیره گفت: آنچه که ائتلاف خوانده می شود مردم بیگناه و بازارها را هدف قرار می دهد.

محمد عبدالسلام افزود: عربستان پیش از این، جنگ با یمنی ها را تجربه کرده اما جنگ امروز از لحاظ مساحت، جغرافیا و مدیریت آن تفاوت زیادی دارد.

وی ادامه داد: ما برای جنگی بلند مدت آماده ایم و مردم یمن در انتظار یک اشاره عبدالملک الحوثی هستند.

سخنگوی جنبش انصارالله همچنین گفت: ما با کمک مردم جنوب یمن تکفیری ها را متلاشی کرده ایم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۶۳
غیر قابل انتشار: ۸
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
33
182
عده ای به خصوص مالکان کارخانجات اسلحه سازی آمریکا و فرانسه و اسراییل که از وادار کردن آمریکا به حمله به ایران کم امید شده اند اکنون با تحریک و تشویق پادشاه کم دان عربستان، بنا دارند بین عربستان با حمایت ارتشهای مصر و ... با ایران جنگ ایجاد کنند و با دادن آخرین هواپیماهای جنگی به این کشورهای عربی، تاسیسات اتمی ایران را مورد حمله قرار دهند، ایران باید به هوش و زیرک باشد و اجازه ندهد جنگ دیگری بر ما تحمیل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
تحلیل درستی هست
یه دوست
| Luxembourg |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
عباس جان
نگران نباش!اگر تو مو میبینی بزرگان ایران پیچش و کلاف مو.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
49
172
قطعا سعودی شکست خواهد خورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
206
95
به خدا اگر از بالا دستور صادر بشه نسخه عربستان فقط ظرف 48 ساعت پیچیده میشه. این ها هنوز از قدرت سپاه و ارتش بی خبرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
133
110
اگر ایرانی ها در یمن بودن شما جرات نزدیک شدن به مرزهای یمن رو نداشتید. ایران برنامه ی خاصی برای شما طراحی کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
این وطن فروش های بزدل کیا هستن که منفی میدن؟ یعنی از عربستان می ترسین؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
25
115
آخه .... ما اگه بخواهیم کمک تسلیحاتی کنیم تو این موقع نمیکنیم و قبلا انجام دادیم !
کورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
86
101
نبایداجازه بدیم برادران وخواهران مظلوم وبیگناهمان در یمن قربانی بشن همونطور که در عراق و سوریه و ... جلوی متجاوزین بیرحم ایستادگی میکنیم در یمن هم باید پوزه این قاتلان سفاک وهابی را به خاک بمالیم
دانشجوی افسری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
46
98
این ها دارن کاری میکنن تا ما حاج قاسم های دیگرمون رو به اینها معرفی کنیم. ای سعودی هنوز پاسداران و ارتشیان ایران را نشناخته ای.
یزدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
52
100
من افسر یگان ویژه در کردستانم. وای به حالتان اگر کماندوهای تیپ ... به یمن بیان.تا شاهد باشید که جنگنده های رادارگریزتان قبل از پرواز در آشیانه هایشان منفجر شوند.
محمد محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
29
109
من چند روز پیش از عربستان امدم زائر حج عمره .اکثر فروشندگان انجا یمنی بودند با هر که صحبت میکردی از ایران راضی وهمگی ایران را قوی وشاید باور نکنید اجناس را فروشگاه را با نصف قیمت حساب میکرد وقتی دلیلش را می پرسیدم میگفت ایرانی برایمان عزیز است از این سعودی ها خوشمان نمیاد وهمگی یواشکی میگفتند ماهم با شما بسیار قوی هستیم واکثر کارهای خدماتی در عربستان دراختیار یمنی ها هست که این مسئله دردسر عظیمی برای کشور ش میباشد
ابوسعید گناوه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
10
26
ای عربستان سعودی :
ریاض ، مکه نیست .
اف 16 ابابیل نیست .
و سپاه حوثی ها هم لشکر ابرهه نیست
پس امید به یاری خدا نداشته باشید.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
15
24
نظرات مخالف هم ک حتما وجود نداره انتخاب جان آره؟؟؟؟
میخوام بگم چرا باید ما الان اینقدر حساسیت شدید نسبت به یمن باید داشته باشیم؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
9
38
جنگ جهاني اسلامي
جنگي بي پايان و نابود كننده خواهد بود كه هيچ پيروزي نخواهد داشت
نظرات بینندگان